معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه  وجود دارد.

دکتر بهمن کروجی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه،  اظهار داشت:  کلیه تمهیدات لازم جهت فرایندهای ثبت نام دانشجویان جدیدالورود، انتخاب واحد و برنامه کلاسی رشته های مختلف از سوی مجموعه آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری اندیشیده  است  و دانشگاه با آمادگی کامل به استقبال سال جدید تحصیلی می رود.

وی با اشاره به اینکه منتظر اعلام نتایج کنکور سال ۹۵ هستیم، افزود: برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی فرآیند تحصیل در دانشگاه‌ها برای دانشجویان جدیدالورود برنامه‌ریزی شده است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه  تصریح کرد: با توجه به تاخیر ده روزه در برگزاری کنکور سراسری، پیش بینی می کنیم اعلام نتایج نهایی نیز  نسبت به سال های گذشته با تاخیر صورت گیرد که در این صورت  ثبت نام دانشجویان جدید الورود نیز امسال با تاخیر صورت می گیرد.

دکتر کروجی به تغییر در مباحث آموزشی دانشگاه‌ها طبق رویکرد جدید وزارت علوم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این رویکرد جدید، امسال شیوه پذیرش دانشجویان تغییر کرده و در بسیاری از رشته‌های کارشناسی، گرایش‌ها حذف و  رشته ها تجمیع شده است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: با توجه به تاکید ویژه وزارت مبنی بر کیفی سازی در نظام آموزش عالی، امکان توسعه و افزودن رشته های جدید تحصیلی بسیار محدود شده اما با این وجود دانشگاه حکیم سبزواری توانست در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد مجوز دو کد رشته جدید را از وزات اخذ کند.