آیین اختتامیه هشتمین جشنواره دانشگاهی رویش دانشگاه حکیم سبزواری با سخنرانی مجازی مهندس محمد هادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ظهر امروز برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزات علوم در سخنرانی مجازی خود در این مراسم ضمن خداقوت به دست اندرکاران برگزاری هشتمین جشنواره دانشگاهی رویش در دانشگاه حکیم سبزواری به برگزیدگان این جشنواره تبریک گفت.

مهندس محمد هادی عسکری افزود: جشنواره رویش عصاره فضائل فعالیت‌های اعضای کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از بنیادی‌ترین عرصه ها برای جلب مشارکت دانشجویان به لحاظ فرهنگی است، گفت: پویایی کانون های فرهنگی و اجتماعی ضریب نفوذ برنامه‌های فرهنگی را در دانشگاه‌ها گسترش می‌دهد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزات علوم با اشاره به اینکه حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها عرصه ای برای تجربه و آموختن است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها را باید  به گونه‌ای سامان دهیم که کلیه برآیند های در این حوزه معطوف به حل مسئله باشد.

 مهندس عسکری خلاقیت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را آذین بخش برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها برشمرد و افزود: باید بتوانیم حمایت بی چون و چرا از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خلاقانه در دانشگاه ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها قلب تپنده جامعه هستند و حوزه فرهنگی و اجتماعی قلب تپنده دانشگاه‌هاست.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزات علوم همچنین از برگزاری جشنواره ملی رویش در سال ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری سبزواری نیز در سخنرانی خود در این مراسم گفت: بالغ بر ۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره هشتمین جشنواره دانشگاهی رویش در دانشگاه حکیم سبزواری ارسال‌شده که امروز و در آیین اختتامیه از آثار برتر تقدیر شد.

دکتر فاطمه صادقی فر با اشاره به اینکه آثار رسیده به جشنواره در محورهای هنرهای تجسمی، صنایع دستی، عکاسی، ادبی، موسیقی و گویندگی، مستند، نمایشنامه و بخش ایده بودند، افزود: به دلیل تداوم شرایط ناشی از بیماری کرونا در کشور امکان حضور دانشجویان در دانشگاه فراهم نبود و جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه گفت: گرچه امکان حضور دانشجویان در دانشگاه ها میسر نیست اما حوزه فرهنگی و اجتماعی همواره در طول دوران کرونا سعی کرده است با برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی ارتباط خود با دانشجویان را حفظ کند.

اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره دانشگاهی رویش را اینجا ببینید.