آیین افتتاحیه طرح”حامیم”ویژه توانمندسازی دانشجویان خراسان رضوی در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

طرح “حامیم” با عنوان دوره توانمندسازی علمی، فرهنگی و مهارتی حامیم یاران خراسان رضوی برای دانشجویان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با حضور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان خراسان رضوی، امام جمعه سبزوار، فرمانده بسیج دانشجویی خراسان رضوی و مسئولین دانشگاهی در دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی  در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانشان، گفت: طرح “حامیم” در راستای لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایش ایشان در جهاد تبیین برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مهدوی نسب افزود: دانشجویان به عنوان افسران و فرماندهان جنگ نرم نقش موثری در مقابله با جنگ رسانه ای و فرهنگی دشمن بر عهده دارند .
وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی و نظام دست به جنگی ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی زده اند و از تمامی فرصت ها برای انحراف و تحریف انقلاب استفاده می نمایند.


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی گفت: “طرح حامیم” مخفف حلقه‌ های میانی و اشاره به حامیم در قرآن است که ویژه توانمندسازی علمی، فرهنگی، مهارتی، سیاسی، آموزشی و پرورشی دانشجویان است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نسب افزود:در قالب این طرح آموزش های عقیدتی، بصیرتی، اندیشه سیاسی، مباحت تاریخ انقلاب اسلامی و مهارت تشکیلاتی با رویکرد هم افزایی به دانشجویان به عنوان ادامه دهندگان راه انقلاب و شهدا ارائه می شود.

امام جمعه سبزوار نیز گفت: دیار سربداران تاریخ بسیار ارزشمندی دارد و تاریخ این دیار آمیخته با ولایت، مقاومت، ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: سبزوار شهری است که در آن قیام و نهضت شیعی سربداران رخ داده و همچنین ماوا و جایگاه رویش مفاهیم ارزشمند توحیدی در کلمات حکیم بزرگوار و افتخار عالم حکمت و عرفان جهان تشیع حکیم حاج ملاهادی است.

امام جمعه سبزوار اظهار داشت: یکی از ادله بصیرت و ولایت مداری مردم این دیار در آن زمان این که از فقیه مسلم عالم تشیع، شهید اول دعوت می کنند به سبزوار بیاید و مرجع دینی حکومت سربداران باشد که شهید اول بنا به دلایلی امکان حضور در سبزوار را ندارد و کتاب لمعه را برای مردم سبزوار می نویسد کتابی که هم اکنون در حوزه های علمیه و سطوح دانشگاهی تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه افزود: طرح “حامیم”، دستاوردهای مناسبی در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب خواهد داشت تا همگی افتخار این را داشته باشند که سرباز و پشتیبان ولایت فقیه به عنوان نعمت بزرگ الهی باشند.

فرمانده بسیج دانشجویی خراسان رضوی در سخنرانی خود در این آیین گفت: دوره حامیم یاران خراسانی به صورت تورنمنت گروهی دانشجویی اجرا خواهد شد و دانشجویان در قالب این طرح  در کنار آموزش‌های که  فرا خواهند گرفت وارد یک رقابت دانشجویی نیز خواهند شد .

رسول نوروزی افزود: مباحث دوره با موضوعات معرفتی بصیرتی- تاریخی، اخلاقی- تربیتی، مهارت های فردی و مهارت های تشکیلاتی و فوق برنامه  است.
فرمانده بسیج دانشجویی خراسان رضوی یادآور شد: در طرح حامیم” دانشجویان ابزارها و مهارت های مورد نیاز را برای انجام جهاد تببین  در دانشگاه به صورت عملیاتی فرا می گیرند.

فرمانده بسیج دانشجویی خراسان رضوی اظهار داشت: در مبانی معرفتی طرح مزبور کتاب های انسان ۲۵۰ ساله و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مورد تاکید است.

نوروزی افزود: در حوزه بصیرتی جریان شناسی سیاسی، مباحث مهارتی تشکیلات اسلامی در دانشگاه‌ها و همچنین مهارت های برنامه ریزی و مدیریت زمان و مهارت های کار با رسانه و حوزه‌های جهاد تبیین از جمله سرفصل های آموزشی طرح حامیم است.

وی با بیان اینکه  دانشجویانی از تمامی دانشگاه های ۲۲ شهر استان در این طرح حضور دارند، اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ دانشجو در این دوره طرح حامیم یاران خراسانی حضور  دارند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: از اینکه زمینه و افتخار میزبانی طرح وزین و کلان کشوری برای دانشگاه حکیم سبزواری فراهم شده است بسیار خوشحالیم و از مسئولین نهاد رهبری استان و بسیج دانشجویی که فرصت خدمت رسانی را برای ما در دانشگاه ایجاد کردند، تشکر می کنیم.

دکتر محمدعلی زنگنه اسدی افزود: از طریق این طرح زمینه کارآمدسازی دانشجویان و پرورش دانشجوی موفق در تراز دانشگاه اسلامی و انقلاب اسلامی فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه  مخاطب اصلی طرح حامیم، دهه هشتادی های کشور هستند، افزود: همانطور که سرود سلام فرمانده دهه نودی ها نه تنها درکشور بلکه در جهان غوغا به پا کرد، انتظار داریم طرح حامیم نیز که ویژه دهه هشتادی ها است در جهان اسلام غوغا کند که این مهم محقق نمی شود مگر با عزم جدی و راسخ همه ما.