مرکز کار آفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری ، در راستای رسالت و اهداف خود با همکاری انجمن های علمی گروه مهندسی برق و کامپیوتر اقدام به برگزاری مسابقات مهارت محور (برنامه نویسی و رباتیک) نموده است.


این مسابقات پس از طی چند ماه با ایجاد گروه و سایت جهت ثبت نام از متقاضیان توسط نمایندگان انجمن علمی کامپیوتر و برق صورت پذیرفت .
مسابقه کد نویسی با هدف شناسایی توانمندی های دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی روز پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار گردید .♦️ همچنین مسابقات مهارت محور رباتیک در دو سطح مقدماتی و لیگ آزاد در روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در محل مرکزکارآفرینی و نوآوری دانشگاه برگزار شد .نکته حایز اهمیت این است که در سطح لیگ آزاد این مرکز پذیرای تیم هایی خارج از دانشگاه و شهرستان گرگان و نیشابور و سبزوار بود.

یکی از اهداف مرکزکارآفرینی و نوآوری دانشگاه ترویج و فرهنگ کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه حکیم سبزواری و منطقه می باشد که برگزاری مسابقات مهارت محور یکی از مسیر های تعریف شده است.
در اختتامیه این مراسم ، مدیریت مرکز کارآفرینی و نوآوری به بیان اهداف و ماموریت های مرکز پرداختند و در این راستا از دانشجویان و اساتید حاضر در جلسه ، تعامل و برقراری ارتباط بیشتر با مرکز کارآفرینی را درخواست نمودند.
برگزیدگان این مسابقات در مراسم اختتامیه مسابقه که در روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند و هدایای خود را که توسط مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه تعبیه شده بود را دریافت نمودند.

برندگان مسابقه کدنویسی :
جایزه تیم های برنده کد نویسی به ترتیب رتبه :
مبلغ ۷۰۰ هزارتومان ( رحمت الله انصاری)
مبلغ ۵۰۰ هزارتومان ( محمد امین عبیری- فاطمه فتحی)
مبلغ ۳۰۰ هزارتومان (یونس محمودی -سید جلال افخمی )

برندگان مسابقه رباتیک مقدماتی :
تیم اول و دوم به دلیل نزدیک بودن رکورد ها از جایزه نقدی یکسان برخوردار شدن :
تیم اول و دوم هر کدام مبلغ ۷۰۰هزار تومان
(مهسا قصابی – میترا قزی -محمد آرمین جعفر زاده)
(کاوه کلاته -حمید رضا پرستویی -مهدی دارینی)
تیم سوم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان (زهره دلبری – مجتبی دلبری )
برنده لوح تقدیر خلاقیت به تیم خانم حسنی حکیم بای و کوروش دادور تعلق گرفت.
برنده لیگ آزاد از نیکان رباتیک گرگان (مجید هلالیان ، اکرم مهدوی ، طاها مهدوی ، سعید رنجبر)مبلغ ۱۵ میلیون ریال

  

مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه ضمن تبریک به این عزیزان و خداقوت و دست مریزاد به انجمن های علمی گروه مهندسی برق و کامپیوتر ، همچنان حامی اصلی اینگونه مسابقات مهارت محور می باشد .ضمنا مرکز کارآفرینی پذیرای برندگان این مسابقات جهت درج اطلاعات آنها برای همکاری در تیم های نوآورانه و خلاق می باشد .