انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری خود را برای حضور در یازدهمین جشنواره ملی حرکت آماده می کنند، جشنواره ای که دبیر مجمع دبیران انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری هدف از حضور انجمن های این دانشگاه در آن را ارائه دستاوردهای تحقیقاتی با رویکردکارآفرینی و بسترسازی جهت حمایت از نوآوری و خلاقیت انجمن های علمی عنوان می کند.

سبحان شعبانی، دبیر مجمع دبیران انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری

سبحان شعبانی با اشاره به اینکه علم افزایی، ایده پردازی و کارآفرینی سه محور اصلی فعالیت های انجمن های علمی دانشگاه در سال تحصیلی ۹۶-۹۷، بوده است، به روابط عمومی می گوید: : جشنواره حرکت هر سال با هدف ارائه دستاوردهای یکساله انجمن های علمی_دانشجویی در دو سطح دانشگاهی و ملی برگزار می شود و برگزیدگان بخش دانشگاهی به جشنواره ملی راه می یابند.

غرفه دانشگاه حکیم سبزواری در دهمین جشنواره ملی حرکت

وی با اشاره به برگزاری بخش دانشگاهی جشنواره حرکت در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه حکیم سبزواری، افزود: در این بخش انجمن های علمی دانشگاه به ارائه اختراعات و ابداعات و طرح های پژوهشی خود پرداختند و پس از داوری و معرفی برگزیدگان، برترین های جشنواره به بخش ملی جشنواره راه یافتند.
دبیر مجمع دبیران انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: در یازدهیمن جشنواره ملی حرکت که از ۴ تا ۷ آذرماه در دانشگاه اصفهان برگزار می شود، دانشگاه حکیم سبزواری با ارائه ۲۶ طرح دانشجویی حضور خواهد داشت.

شعبانی می گوید: در این دوره تمرکز اصلی حوزه فرهنگی و انجمن های علمی بر روی مجازی سازی و ارائه فعالیت های دانشجویی با محوریت ایجاد اشتغال از علم و کارآفرینی است.

مراسم افتتاح نهمین جشنواره دورن دانشگاهی حرکت-اردیبهشت ۹۷

وی ادامه می دهد: فرایند مستندسای و طراحی اینفوگراف از دستاوردها و نوآوری ها و فعالیتهای انجمن های دانشجویی جهت ارائه در غرفه دانشگاه را از چندین ماه پیش آغاز کرده و با توجه به عملکرد خوب انجمن های علمی دانشگاه در طی یکسال گذشته امید بسیاری به کسب رتبه های برتر جشنواره داریم.

شعبانی می افزاید: همچنین چند تیزر به منظور معرفی فعالیت هایی که انجمن ها در برگزاری کارگاه های علمی؛ سمینارها و همایش ها علمی و پژوهشی داشته اند نیز جهت نمایش در غرفه دانشگاه در جشنواره طراحی شده است.

گفتنی است ۳۱ انجمن علمی _دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری فعالیت می کنند و این دانشگاه در سال های گذشته همواره در جشنواره ملی حرکت خوش درخشیده است و انجمن های علمی دانشگاه توانستند اند رتبه های برتر این جشنواره را از آن خود کنند.