به گزارش روابط عمومی براساس آخرین نسخه به روز شده مرکز رتبه بندی وبومتریکس، رتبه وبومتریکس دانشگاه حکیم سبزواری در بین دانشگاه‎های دنیا صعود چشمگیری داشته است.

بر طبق این گزارش در آخرین ارزیابی این موسسه تصدی بررسی رنکینگ (رتبه بندی) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهان در سال۲۰۱۶، رتبه قاره ای  دانشگاه حکیم سبزواری براساس رنکینگ وبومتریک (شاخص حضور در وب) ۳۵۰ پله افزایش یافت که نسبت به رتبه بندی سال گذشته تفاوت قابل ملاحظه ای داشته است.

گفتنی است در این رتبه بندی  دانشگاه حکیم سبزواری با رتبه ۱۰۲۹ آسیا در آستانه ورود به باشگاه دانشگاه های با رتبه زیر هزار  این قاره قرار گرفت. این ارتقای رتبه در حالی رخ داد که  در رتبه بندی دوره ی گذشته این موسسه، رتبه دانشگاه حکیم  سبزواری ۱۳۷۱ آسیا بود و این دوره با  حدود ۳۵۰ پله بهبود به رتبه  ۱۰۲۹ این قاره نایل شد.

همچنین در این رتبه بندی، جایگاه  دانشگاه حکیم سبزواری در در بین بیش از هزار موسسه و دانشگاه آموزش عالی در سطح کشور با ۸ پله بهبود همراه بود و از رتبه ۸۸ کشور به رتبه ۸۰ کشوری ارتقاء یافته است.

قابل ذکر است که رتبه بندی وبومتریکس بین بیش از ۲۲ هزار دانشگاه و موسسه تحقیقاتی جهان انجام می شود. دانشگاه ها در این رتبه بندی برمبنای شاخص EXCELLENCE که نشان دهنده تعداد مقالاتی است که از دانشگاه در نمایه استنادی اسکوپوس از لحاظ میزان استنادات جزو ۱۰ درصد برتر است، شاخص OPENNESS که تعداد فایل های وب سایت دانشگاه که در گوگل اسکالر نمایه شده است، شاخص PRESENCE یا همان تعداد صفحات ایندکس شده از وب سایت دانشگاه در گوگل و شاخص IMPACT که نشاندهنده تعداد External Back links و Referring Domain وب سایت دانشگاه است، رتبه بندی شده اند.

شما گرامیان جهت مشاهده رتبه و جایگاه دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه بندی وبومتریک هم اکنون می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

http://webometrics.info/en/search/Rankings/hsu.ac.ir%20type%3Aregion