افتتاح ۵ طرح و پروژه دانشگاه به مناسبت دهه مبارک فجر

با حضور نمایندگان محترم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، برخی از اعضای شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران دانشگاه، تعداد ۵ طرح و پروژه دانشگاه به مناسبت ایام ا… خجسته دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی شد.

دکتر جواد حدادنیا، رئیس دانشگاه در مراسم کلنگ زنی طرح توسعه دانشکده مهندسی نفت و پتروشیمی دانشگاه گفت:

.

                    IMG_5632   IMG_5654(FILEminimizer)   IMG_5664

.

” این طرح از محل اعتبارات ملی با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و با زیربنایی به متراژ ۳۰۰۰ مترمربع کلنگ زنی شده و با توجه به اینکه فاز اول دانشکده نفت مختص آزمایشگاه ها می باشد، با توکل بر خدای متعال پس از تکمیل این طرح، به فضای آموزشی با ۱۲ کلاس درس و ساختمان اداری با ۳۲ اتاق اختصاص داده خواهد شد که در حال حاضر به شدت کمبود آن به چشم می آید.”

همچنین طرح جامع تأسیس موزه تاریخ طبیعی دانشگاه که در گام اول با راه اندازی تور مجازی و ایجاد وبسایت مستقل در بهار ۱۳۹۱ ایجاد گردیده بود، با پیگیری ها و تلاش بی وقفه مسئولان و متخصصان طرح، در فضایی به مساحت ۱۵۰ متر مربع به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان امر راه اندازی و افتتاح گردید.

 به منظور حفظ و نگهداری منابع طبیعی و گونه های جانوری منطقه، طرح آرم این موزه با بهره برداری از عوامل بومی سبزوار، با تمثالی از آهوی بومی منطقه حفاظت شده شیر احمد مزین گردیده است.

.

                                                            IMG_5681

.

افتتاح طرح تجمیع ساختمان های معاونت دانشجویی و معاونت آموزشی دانشگاه نیز توسط نمایندگان محترم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

با توجه به کمبود فضای اداری و مشکلاتی که در انجام امور دانشجویی و آموزشی دانشجویان دانشگاه وجود داشت، علیرغم کمبود شدید اعتبارات مالی، با درایت مسئولان دانشگاه، طرح تجمیع ساختمان معاونت های دانشجویی و آموزشی اجرا شد که این امر در سهولت دسترسی دانشجویان به کارشناسان و مدیران این دو حوزه، بهینه سازی و افزایش بهره وری امور و حضور نظام مند و برنامه ریزی شده همکاران در محل کار، بسیار مثمر ثمر واقع گردیده و موجبات رضایتمندی دانشجویان عزیز را فراهم آورده است.

.

                                        IMG_5736   IMG_5722

.

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان سبزوار نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه های قابل افتخار دانشگاه در این ایام مبارک به سرانجام مقصود رسید.

مرکز رشد، مرکزی است تحت مدیریت متخصصین حرفه­‌ای که با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌­های جدید توسط کارآفرینانی که در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه­‌های مختلف منتهی به فناوری متشکل شده‌­اند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری دارند، پشتیبانی می­‌کند.

این مرکز از ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در زمینه تحقیقاتی کاربردی و توسعه ای، مهندسی معکوس، انتقال فناوری، ارائه ‌خدمات ­­تخصصی ­در جهت تجاری کردن نتایج تحقیقات حمایت می نماید.

هدف از این امر تحقق نوآوری و شکوفایی در فناوری ­کشور ­و ایجاد فرهنگ کسب ثروت از طریق فناوی های روز جهان می باشد.