تفاهم نامه همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه فردوسی مشهد به منظور ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی منعقد شد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و همکاری های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با اعلام این خبر افزود: این تفاهم نامه در راستای همکاری دو جانبه در زمینه های هماهنگی و همکاری در امور آموزشی وپژوهشی، علمی بین المللی و فرهنگی بین دو دانشگاه به امضا رسید.

دکتر غلامعلی فرزی همکاری های مشترک در راستای تقویت ارتباطات علمی بین المللی و فراهم اوردن زمینه بهره مندی از دستاوردهای پژوهشی و اجرای طرح های پژوهشی مشترک را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این تفاهم نامه برشمرد و خاطرنشان کرد: همکاری در راستای تألیف، چاپ و انتشار کتب و نشریات، تبادل تجربیات فرهنگی و اجتماعی همچون تجربیات انجمن های علمی، تشکل ها و کانون ها و اقدام در خصوص طراحی و برگزاری کارگاه ها، همایش ها و سمینارهای مشترک بین المللی و دعوت از اساتید دانشگاه های خارج از کشور از دیگر مفاد تفاهم نامه است.

وی در ادامه افزود: همچنین دو طرف متعهد شدند حمایت از پایان نامه های دوره های تحصیلات تکمیلی مساعدت نموده و امکان استفاده از امکانات کتابخانه ای، آزمایشگاهی، آموزشی و تحقیقاتی یکدیگر و مبادله و استفاده از تجارب اعضای هیات علمی را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و همکاری های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به پیگیری و اجرای مفاد تفاهم نامه تاکید کرد: به این منظور به این منظورکمیته‌ی اجرایی مشترک تشکیل خواهد شد تا زمان انجام برنامه‌ها و توسعه همکاری های دوجانبه را مورد بررسی و پیگیری  قرار دهد.