معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: حوزه معاونت دانشجویی در فرصت تعطیلات دانشگاه در فصل تابستان همه ظرفیت ها را به کار بسته است تا عملیات بهسازی و بازسازی فضاهای سلف و غذاخوری های دانشگاه را انجام دهد.

دکتر علیرضا انتظاری  با اشاره به اینکه برای سالیان متمادی بود که تغییری در ساختار فیزیکی و محیطی غذاخوری های دانشگاه ایجاد نشده بود، عنوان کرد: در دو سال گذشته  و با نگاه خوبی که مدیریت دانشگاه به بحث رفاه و ارائه خدمات به دانشجویان داشته است کارهایی بسیار خوبی در جهت رفاه، آسایش و  ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به دانشجویان صورت پذیرفته است که یکی از این فعالیت ها بهسازی و تجهیز و ایجاد تغییرات در ساختار فیزیکی سالن های غذاخوری و سلف دانشگاه است.

دکتر علیرضا انتظاری تصریح کرد: این بهسازی، تجهیز و تغییر ساختار فیزیکی شامل غذاخوری مرکزی و سلف پردیسان می شود.

 وی در ادامه به ایجاد تغییرات در ساختار فیزیکی غذاخوری پردیسان اشاره کرد و گفت:بنا داریم با ایجاد این تغییرات این مکان را به سالنی چند منظوره جهت استفاده همکاران و دانشجویان تبدیل کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد:در گذشته  این مکان محلی جهت سرو و توزیع غذا بود و تنها مورد استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارکنان قرا می گرفت، اما با اجرای این تغییرات این مکان قابل استفاده جهت همه دانشجویان خواهد شد و در طول ترم دانشجویان و همکاران می توانند از این فضا استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای غیر مفید سالن  پردیسان  بسیار زیاد بود، خاطرنشان کرد: با اعمال این تغییرات حدود ۴۰ متر به فضای سالن افزوده شد و امکان ایجاد آشپزخانه در این سالن به و جود آمد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که با اعمال این تغییرات این مکان تبدیل به رستورانی با ظرفیت حدود ۳۰۰تا ۳۵۰ نفر با امکان پخت و توزیع غذا شود.

دکتر علیرضا انتظاری با اشاره به بهسازی در محوطه بیرونی این سالن نیز یادآور شد: بنا داریم با ایجاد الاچیق و محوطه سازی این مکان را تبدیل به یک سالن چندمنظوره کنیم که در زمان های مابین سرو غذا این مکان  به عنوان کافی شاپ و فست فود به ارائه خدمات به دانشجویان بپردازد.

وی هدف مدیریت دانشگاه و معاونت دانشجویی را از اعمال این تغییرات ایجاد فضایی مفرح و زیبا  جهت استفاده دانشجویان  و کاهش رفت و آمد غیر ضروری این عزیزان  به داخل شهر  عنوان کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه  همچنین به بهسازی غذاخوری مرکزی دانشگاه اشاره کرد و افزود: این بهسازی شامل رنگ آمیزی محیط و نورپردازی سالن های غذاخوری مرکزی می شود.

دکتر انتظاری استفاده از رنگ های شاد در فضای غذا خوری را جهت تلطیف روحیه دانشجویان مفید دانست و یادآور شد: همچنین این رنگ دارای  خاصیت آنتی باکتریال که از رشد و نمو باکتری ها و قارچ ها و دیگر عوامل بیماری زا جلوگیری می  کند.