با هدف بررسی و توسعه همکاریهای علمی بین المللی و در پی دعوت رسمی دانشگاه حکیم سبزواری آقای عبدالغفور لیوال سفیرکبیر افغانستان و نماینده فوق العاده افغانستان در ایران با همراهی رایزن فرهنگی افغانستان در ایران دکتر شفیق شرق به دانشگاه حکیم سبزواری سفر خواهد کرد.

مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با اعلام این خبر گفت: این سفر در راستای تحکیم و توسعه همکاری های علمی -آکادمیک و آشنایی مسئولان بلندپایه کشور افغانستان با پتانسیل های  پژوهشی و آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار خواهد شد.

دکتر غلامعلی فرزی با اشاره به اینکه این سفر در اواخر مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: همکاری علمی دانشگاه حکیم سبزواری با کشور افغانستان به شکل گسترده در حال پیگیری است و هم اکنون بیش از ۲۰۰ دانشجوی اتباع افغانستانی در دانشگاه حکیم سبزواری مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: دیدار و نشست با مسولان، مدیران و اساتید دانشگاه، بازدید از پتانسیل های آموزشی، علمی و رفاهی و نشست با دانشجویان بین الملل دانشگاه از جمله برنامه های عبدالغفور لیوال سفیرکبیر افغانستان و نماینده فوق العاده افغانستان در این سفر خواهد بود.

دکتر فرزی خاطرنشان کرد: دانشگاه حکیم سبزواری هم راستا با سیاست های وزارت علوم در جهت بین المللی سازی آموزش عالی در چند سال گذشته  همکاری‌های منطقه‌ای خود با دانشگاه های دنیا را گسترش داده که در این بین ارتقای همکاری ها با کشور افغانستان به علت اشتراکات فرهنگی و تاریخی، از اولویت‌های ما است.

گفتنی است دکتر فرزی آذرماه ۹۷ با سفیر کبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت افغانستان ملاقات و گفتگو نموده بود.