پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، فهرست جهانی دانشگاه‌های برتر جهان در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ میلادی را منتشر کرده است که این نتایج نشان می دهد دانشگاه حکیم سبزواری برای دومین سال متوالی در بین دانشگاه‌های ایرانی این رتبه بندی قرار گرفته است.

مدیر پژوهشی دانشگاه حکیم سبزورای در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: حضور دانشگاه ها و مراکز علمی در نظام های رتبه بندی جهانی با توجه به اهمیت دیپلماسی و ارتباطات علمی و گسترش ظرفیت های پژوهشی دانشگاه ها، یک ضرورت محسوب می‌شود.

دکتر احسان اسماعیل نژاد با  اشاره به قرار گرفتن نام دانشگاه حکیم سبزواری برای دومین سال متوالی در رتبه بندی تایمز اظهار داشت: تداوم حضور دانشگاه ها در رتبه بندی های بین المللی به بهبود کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها می انجامد و از طرفی توسعه تولید علم و تجاری سازی علم در کشور را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول به حضور  دانشگاه حکیم سبزواری طی سال های گذشته در چندین رتبه بندی جهانی اشاره  و خاطرنشان کرد: در رتبه بندی دانشگاه های جوان دنیا که در سال ۲۰۲۱ توسط تایمز منتشر شد،  ۲۶ دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه حکیم سبزواری در جمع ۴۷۵ دانشگاه جوان برتر دنیا قرار گرفتند.

مدیر پژوهشی دانشگاه حکیم سبزورای افزود: همچنین دانشگاه حکیم سبزواری در نخستین حضور خود در رتبه بندی بین المللی دانشگاه های پایدار و سبز  (“GreenMetric”)توانست با عملکردی موفق، رتبه ۱۲ در بین ۴۱ دانشگاه کشور و رتبه ۳۷۴ را در جمع ۹۱۲ دانشگاه برتر در این زمینه از سراسر جهان کسب کند.

دکتر اسماعیل نژاد حضور در رتبه بندی های بین المللی را از جمله سیاست های پژوهشی دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد:  ارتقا فاکتورهای مهم در حوزه بین الملل، مانند آموزش و پژوهش، مقالات با کیفیت بین‌المللی و تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه و تعداد گرنت‌های بین‌المللی و پژوهش های بین المللی از جمله سیاست های مهم حوزه پژوهش دانشگاه است.