برنامه و سیاست کلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، راهبری مسائل فرهنگی است/ دانشگاه حکیم سبزورای در زمره دانشگاه های فعال و دغدغه مند به لحاظ فرهنگی

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: برنامه و سیاست کلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور راهبری مسائل فرهنگی در راستای فعالیت های فرهنگی مورد نظر اهداف نظام اسلامی است.photo_2016-12-14_12-56-10

حجت‌الاسلام محمداسحاق مسعودی صبح امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به رسالت بنیادی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در مسیر دانایی و ارتقاء علمی کشور که دغدغه رهبر معظم انقلاب است با همه دانشگاهیان همراهی کنیم.
معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به تدوین سند اسلامی شدن دانشگاه ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: این برنامه هم اکنون و با ابلاغ به وزارت های مربوطه در حال اجرایی شدن در سطح دانشگاه هاست.
حجت‌الاسلام محمداسحاق مسعودی با اشاره به لزوم تحول در علوم انسانی با توجه به منویات رهبری افزود: هم اکنون ۱۴ کمیته فرهنگی تخصصی در حال کار در این زمینه می باشند.
وی این تحول را بحثی تخصصی و زمانبر عنوان کرد و یادآور شد: در گام نخست در طرح تحول علوم انسانی باید نقدهایی که به علوم انسانی که هم اکنون تدریس می شود تدوین و در اختیار صاحبنظران گذاشته شود و در مراحل بعدی با توجه شرایط، فضا و کشور تولید علم بکنیم .
معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها وابستگی سیاسی به هیچ حزب و جناحی ندارد، گفت: فعالیت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مستقل و برمبنای منویات رهبر انقلاب است.
حجت‌الاسلام محمداسحاق مسعودی در ادامه با شاره به فعالیت های دانشگاه حکیم در زمینه های فرهنگی و دینی گفت: دانشگاه حکیم سبزورای در زمره دانشگاه های فعال و دغدغه مند به لحاظ فرهنگی محسوب و دانشگاه رشد خوبی در مسائل فرهنگی داشته است.