برگزاری بزم مهرورزان خیریه دانشجویی دانشگاه حکیم

رئیس دانشگاه در مراسم بزم مهرورزان، انسانیت را مهم ترین پارامتر مورد نیاز دانشجویان در محیط دانشگاه و جامعه دانست.

دکتر جوادحدادنیا، در بزم مهرورزان خیریه دانشجویی دانشگاه حکیم که با حضور کم نظیر دانشجویان، مسئولان و بسیاری از خیرین شهر سبزوار در تالار استاد شریعتی برگزار شد، علاوه بر دانش افزایی، مهارت و انسانیت را از مهم ترین پارمترهای مورد نیاز دانشجویان در محیط خارج از دانشگاه عنوان کرد و گفت:

” ذهن انسان به دلیل داشتن قوه تصمیم گیری بالا، می تواند مبتنی بر دانش خود، بهترین تصمیمات را در زندگی بگیرد اما صرف داشتن دانش و مهارت نمی توان به موفقیت رسید چرا که تنها با گذراندن ۱۴۰ واحد درسی نمی توان مسیر نهایی که همان انسانیت است را طی کرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، ضمن اشاره به طرح سوالی مبنی بر اینکه ” آیا تاکنون، این دروس گذرانده شده در دانشگاه، تا چه میزان در زندگی روزمره ما مثمر ثمر بوده است” افزود:

باید از خودمان بپرسیم که دانش ما تا چه حد در دست گیری از نیازمندان اثرگذار بوده است؟ و چگونه می توانیم به جای ماهی رساندن به نیازمندان، ماهی گیری را به آنها بیاموزیم؟

رئیس دانشگاه ادامه داد:

ما می توانیم و باید به یاد داشته باشیم دست گیری یعنی قدم به قدم با نیازمند گام برداشتن، یادگرفتن و یاد دادن.

وی در پایان، از حضور انجمن خیریه و فعالیت های انسان دوستانه آن در دانشگاه حکیم ابراز خرسندی کرد و بیان داشت:

این انجمن با پایداری و صبر دانشجویان پا گرفته است و امیدواریم ما نیز همراه با شما دانشجویان با استفاده از سه عامل، دانش، مهارت و انسانیت بتوانیم مهم ترین تکلیف زندگی مان را به سرانجام مقصود برسانیم.

***

مجید آتشکار، دبیر خیریه مهرورزان نیز در این مراسم با اشاره به تلاش ها، مشقات و زحمات بسیاری که برای پا گرفتن و استواری این نهال نوپا انجام گرفته است، از حاضران در مراسم تقاضا نمود که با نگاهی مهربانانه و در عین حال مسئولانه، مشکلات و سختی های زندگی دانشجویان بی بظاعت را با دیده جان بنگرند و از هر گونه کمک و مساعدتی در این راه دریغ نورزند.