سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری از امضای تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و  ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.
دکتر علی اصغر مولوی با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف نقشه جامع کشور با (اولویت زیست فناوری) و همچنین تحقق اهداف سند ملی زیست فناوری و نیز به منظور گسترش همکاری در زمینه آموزش، پژوهش و ترویج زیست فناوری در میان اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط با این حوزه، با حضور معاون دبیرستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بین این ستاد و دانشگاه حکیم سبزواری منعقد شد.

وی افزود: فراهم نمودن بستر آشنایی دانشجویان و اساتید دانشگاه با اولویت های زیست فناوری، هدایت دستاوردهای پژوهشی حوزه زیست فناوری به منظور برطرف نمودن نیازها و مشکلات کشور، کمک به تجاری سازی علوم  زیستی از طریق ارائه آموزش های تخصصی و فوق تخصصی، زمینه سازی برای ارتباط موثر دانشگاه و صنعت در حوزه زیست فناوری از جمله موضوعات همکاری دو طرف در این تفاهم نامه است.
دکتر مولوی ادامه داد: تعهدات ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این تفاهم نامه عبارت است از تعیین و معرفی حوزه های اولویت دار مختلف زیست فناوری، تدوین سند تقسیم کار ملی در حوزه زیست فناوری، حمایت از فعالیت آموزشی، کارگاه ها و دعوت از متخصصان بین الملی حوزه زیست فناوری، حمایت مادی و معنوی از مجلات ترویجی و علمی پژوهشی حوزه زیست فناوری، حمایت از پایان نامه هاو رساله های دانشجویان مطابق با اولویت ستاد و تقدیر از فعالیت های محققین برجسته در حوزه زیست فناوری، حمایت از برگزاری نشست های تخصصی و نمایشگاه ها و همایش ها.

سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: همچنین انجام هماهنگی لازم جهت برگزاری در کارگاه ها، نشست ها و همایش های تخصصی زیست فناوری، همکاری جهت انجام فعالیت های ترویجی و آموزشی مورد نظر ستاد، همکاری در زمینه آموزش های تخصصی لازم در حوزه کسب و کار و کارآفرینی به دانشجویان و اساتید رشته های مرتبط با زیست فناوری از جمله تعهدات دانشگاه در این تفاهم نامه است.
 دکتر مولوی تبادل دستاوردها و نتایج تحقیقات و مطالعات انجام شده در راستای ارتقای فعالیت های آموزشی و پژوهشی، آگاه رسانی به جامعه تخصصی و غیر تخصصی در زمینه پتانسیل ها و کاربردهای مفید زیست فناوری را از دیگر موارد مورد تعهد دانشگاه در تفاهم نام برشمرد.
وی ادامه داد: به منظور اجرای این تفاهم نامه یک کارگروه مشترک مشکل از نمایندگان ستاد و دانشگاه تشکیل می شود که وظیفه برنامه ریزی های لازم جهت اجرایی شدن مفاد تفاهم و پیگیری اجرایی آنها را بر عهده خواهند داشت.