مرحله نهایی دومین جشنواره ایده های برتر کارآفرینی با ارائه حضوری سه دقیقه ای ایده پردازان برگزیده و راه یافته به مرحله نهایی و اعلام  برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

رئیس دانشگاه در این آیین با اشاره به فعالیت های خوب مرکز رشد دانشگاه از زمان راه اندازی تا به امروز  گفت: از سال ۹۳ که مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری راه اندازی شد، شاهد این بودیم که صاحبان ایده و کارآفرینان زیادی در قالب هسته های فناور در این شرکت فعالیت خوبی را انجام داده اند.

 دکتر علی اصغر مولوی افزود: خوشحالیم که زحمات مسولین مرکز و همت هسته های فناور باعث شد که اکنون و پس از گذشت چند سال دو شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان شدند.

وی با اشاره به اینکه از مهر ماه سال جاری برگزاری دوره های کارآفرینی را در دانشگاه عملیاتی خواهیم کرد، ادامه داد: حوزه آموزش دانشگاه مکلف به برگزاری این دوره ها در دو  بخش شده است که بخش نخست شامل تدریس دروس کارآفرینی توسط کارآفرینان برتر است و بخش دوم بخش آموزش های آزاد است.

دبیر دومین جشنواره ایده های برتر کارآفرینی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه برای کارآفرینی و ایده پردازی در بین دانشجویان برگزار شد.

دکتر رضا سهیلی فرد با اشاره به اینکه این جشنواره دومین دوره جشنواره ایده های برتر کارآفرینی است که با مدیریت اجرایی مرکز رشد دانشگاه برگزار می شود، افزود: نخستین جشنواره ایده های برتر کارآفرینی انتهای سال ۹۵ برگزار گردید.

وی ادامه داد: این دوره جشنوراه به صورت دو مرحله ای بود و در مرحله اول فراخوانی داده شد و از بین ایده های ارسال شده،۳۱ ایده قابل بررسی تشخیص داده شد.

دکتر سهیلی فرد با اشاره به اینکه همزمان با روز مهندس در دانشکده مهندسی برق، استارت نخستین بخش جشنواره زده شد، اظهار داشت: در بخش اول کارگاهی یک روزه با هدف توانمندسازی ایده ها برای صاحبان ایده ها برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه ایده پردازان فراگرفتند که چگونه از یک ایده، بیزینس مدل تولید کنند.

سهیلی فرد با تاکید بر اینکه پس از آن، جلسات داوری توسط ۷ داور برگزار شد و فیلترینگ اولیه ایده ها صورت گرفت، یادآور شد: پس از مرحله اول داوری ۱۲ ایده به مرحله نهایی که امروز برگزار می شود، راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: امروز صاحبان ایده، ایده های خود را به صورت حضوری در زمان سه دقیقه ارائه می کنند و در دو پنل داوری، ۶ داور ایده ها را داوری خواهند کرد و پس از جمع بندی امتیازات سه نفر برتر معرفی می شوند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: در همین جا به نفرات برتر و تمامی کسانی که به جشنواره ایده ارائه کرده اند قول می دهیم که اگر به صورت یک تیم منسجم باشند و بیزینس پلن داشته باشند شرایط حضورشان در مرکز رشد را تسهیل خواهیم کرد تا بتوانیم اهداف جشنواره را عملی کنیم.

پس از این سخنرانی ها ایده پردازان به ارائه ایده های خود برای هیات داوران در سه دقیقه پرداختند و در خاتمه مهدی مهری، فهمیه خسروجردی و محدثه بهنام به عنوان نفرات اول تا سوم دومین جشنواره ایده های برتر کارآفرینی از سوی هیات داوران برگزیده شدند.

همچنین از تیم داوری جشنواره ( آقایان:دکتر حاجی آبادی، دکتر احسانی سرشت، دکتر احمدنیا، دکتر حیدرزاده و خانم دکتر ثباتی مقدم)، مسئول دبیرخانه جشنواره ( خانم کیخسروی) و عضو اجرایی جشنواره (خانم توکلیان) و مهمان ویژه جشنواره دکتر میثم شکری ساز تقدیر شد.