دومین جشنواره ملی دانشجویی ادبیات داستانی رضوی که به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، دوشنبه شب با حضور آقای دکتر فضل ا… ایرجی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از نویسندگان، فعالان ادبی، مسئولان شهرستان و دانشجویان برگزار شد.

افتتاحیه مراسم جشنواره با برنامه های نقالی رضوی، افتتاح نمایشگاه تصویرسازی های قرآنی با نام نگاره های حکیم، نمایشگاه عکس جشنواره های رضوی در سنوات گذشته و رونمایی از فیلم انیمیشن «هشتم رهی» با موضوع رضوی همراه بود.

در ابتدای این مراسم دکترکشاورز، دبیر جشنواره و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پس از بیان هدف از برگزاری این جشنواره که برقراری یک پیوند عمیق عاطفی بین نسل جوان با امام رضا(ع) است، گفت:

این سومین جشنواره ملی حول محور امام رضا(ع) است که در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می گردد و سال های گذشته این دانشگاه میزبان جشنواره های تئاتر تک بازیگر رضوی و ادبیات داستانی رضوی نیز بوده است.

دکتر حدادنیا، رئیس دانشگاه نیز ضمن ابراز امیدواری از نتیجه معنوی چنین جشنواره هایی گفت:

با برگزاری جشنواره ادبیات داستانی رضوی در دانشگاه حکیم سبزواری سه محور دانشگاه، هنر و سیره رضوی با یکدیگر عجین شده اندکه نتیجه آن نهادینه شدن ترویج اخلاق ، فرهنگ و منش در میان دانشگاهیان است.

  

 دکتر فضل ا… ایرجی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز ضمن ابراز رضایت از میزبانی و نحوه برگزاری خلاقانه این جشنواره در دانشگاه و اعلام حمایت وزارت علوم از برگزاری این جشنواره در سال های آتی گفت:

این اولین دوره ای است که وزارت علوم در جشنواره رضوی شرکت می کند و امیدواریم کسانی که چنین برنامه هایی را اجرا می کنند برای چهاردهمین دوره برگزاری این جشنواره ما را همراهی کنند.

  

 درانتها پس از اهدای تندیس جشنواره به دکتر ایرجی، از داوران و نفرات برتر هر بخش نیز به شرح ذیل  تقدیر به عمل آمد.

بخش داستان نویسی:

آریا معصومی به خاطر داستان«پیرزن توی مه» از دانشگاه یاسوج مقام اول

محمد طالب نژاد به خاطر داستان «چند سکانس از یک زندگی» از دانشگاه آزاد اسلامی آمل واحد آیت الله آملی دوم

محمد حسین امانت به خاطر داستان «درخت بادام» از دانشگاه شیراز رتبه سوم

همچنین در همین بخش خانم ها معصومه عظیمی به خاطر داستان«جوجو تا ده بشمار» از موسسه آموزش عالی غیرانتقاعی نورهدایت شهرکرد و رزیتا افراشته به خاطر داستان «قضاوت» از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شایسته تقدیر شناخته شدند.

بخش سفرنامه نویسی

محمود کاتبی پور به خاطر «سفرنامه باران» از دانشگاه تهران مقام اول

حامد میاح به خاطر سفرنامه «کرامات بیکرانه ی تو» از دانشگاه امریکن دبی مقام دوم

فاطمه صدیقی به خاطر سفرنامه «عشق مشرقی» از دانشگاه پیام نور تازه آباد مقام سوم

همچنین در همین بخش خانم ها فاطمه احمد پور به خاطر سفرنامه «اردوی مشهد» و موسی کاظم زاده به خاطر سفرنامه «از شاه چراغ تا ثامن الحجج» هر دو از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش خاطره نویسی نیز مقام های اول تا سوم به ترتیب به صالحه صدیق ماکو ، فاطمه سالار مرادی و فاطمه واعظی هر سه از دانشگاه حکیم سبزواری رسید.