معاون آموزش  و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در مراسم گرامیداشت روز استاد و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه حکیم سبزواری گفت: نیاز امروز جامعه ما حرکت دانشگاه ها به سمت و سوی تشکیل و شکل گیری دانشگاه های کارآفرین است
دکتر بهمن کروجی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز استاد به اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه افزود: برای رسیدن به ایجاد کار و ثروت در دانشگاه ها باید به بحث آموزش توجه ویژه داشت زیرا  آموزش های کاربردی می تواند راهگشای این مسیر باشد و البته این خود یکی از آرمان های دانشگاه حکیم سبزواری است و شعار این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه پیشرو در مسیر توسعه خود مبین اهمیت بحث کارآفرینی و آمادگی دانشجو جهت ورود به بازار کار برای دانشجو است.
وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش به دلیل قوانین موجود مغفول مانده است یادآور شد:  ما در دانشگاه حکیم سبزواری سعی داریم این حالت را از بین ببریم و در واقع برند دانشگاه حکیم برند دانشجوی تحصیلات تکمیلی است، برندی که نگاه ویژه ای به آموزش دارد.
کروجی تأکید کرد: در چهل سال اخیر در حوزه آموزش عالی ۵ برابر دنیا توسعه داشته ایم که  این رشد باعث توسعه نیروی انسانی شده است.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادامه داد: این حالت اگر چه مزایایی برای کشور داشته اما از طرفی در بحث ایجاد شغل برای این نیروها، به میزان لازم ، توسعه نداشته ایم و تعداد فارغ التحصیلان بیکار ما بسیار است.
وی افزود: باید زمینه فراگیری مهارتها را در بحث تئوری و عملی برای دانشجویان فراهم کنیم تا امید دانشجو افزایش یابد و محیط دانشگاه پر رونق گردد.
SONY DSC