رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  با تاکید بر اینکه سیاست بلند مدت این دانشگاه ارتقای کیفیت در امور است،گفت: سیاست دانشگاه حکیم سبزواری در دهه چهارم فعالیت این نهاد در راستای کیفی سازی فعالیت های علمی و پژوهشی است.

به گزارش روابط عمومی، دکتر جواد حدادنیا در نشست هم اندیشی با حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه  با اشاره به اینکه چشم انداز و هدف دانشگاه حکیم سبزواری در برنامه راهبردی  ۵ساله، قرار گرفتن در بین ۲۵ دانشگاه برتر کشور است، افزود: با توجه به این هدف باید نگاه ما به عنوان مدیران اجرایی دانشگاه نگاه جامعه نگر و همه جانبه باشد.

وی ادامه داد: همگی باید  تلاش و همت خود را در راستای حرکت در مسیر رسیدن به اهداف کلان برنامه و چشم انداز پنج ساله دانشگاه معطوف کنیم.

دکتر حدادنیا با عنوان این مهم که نگاه مطالبه گرانه و عافیت طلبانه بدون سعی و تلاش نتیجه ای در پی نخواهد داشت، تصریح کرد: در جامعه امروز نشان داده شده نگاه و شیوه عافیت طلبی اگرچه در کوتاه مدت جواب می دهد اما این نگاه به سازمان ها و نهاد ها مخصوصا نهاد های علمی  آسیب های جدی می رساند.

وی از مدیران گروه های آموزشی دانشگاه به عنوان بازوهای اجرایی و مشورتی  در دانشگاه نام برد و یادآور شد: با توجه به رسالت مهم حوزه آموزش به واقع آموزش قلب دانشگاه می باشد و مدیران گروه به عنوان بازوان و مدیران اجرایی این نهاد مهمترین رسالت را که نظارت  بر امر آموزش و پژوهش، مشورت، راهنمایی و همراهی با دانشجویان است بر عهده دارند.

دکتر حدادنیا ادامه داد:.انتظار من از همه عزیزان تقویت حوزه آموزش و رفع مشکلات می باشد.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: شما به عنوان مدیران گروه با نظارتی که بر امور دارید می توانید بسیاری از کاستی ها و مشکلات را در سطح گروه و در دانشکده با مدیریت حل و فصل کنید.

گرو های آموزشی به عنوان پیشانی دانشگاه وظایف مهمی را  در مسایل آموزشی و پژوهشی برعهده دارند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این نشست  گفت:با توجه به اهداف کلان دانشگاه حکیم گرو های آموزشی به عنوان پیشانی دانشگاه وظایف مهمی را  در مسایل آموزشی و پژوهشی برعهده دارند.

دکتر بهمن کروجی افزود: هم اکنون  دانشگاه حکیم سبزواری دارای ۳۳ گروه آموزشی می باشد.

وی سپس به بررسی وضعیت توزیع کلاسها در گروه ای آموزشی و دانشکده ها اشاره کرد و عنوان داشت: از مدیران گرو های می خواهیم در این خصوص برنامه ریزی مدون و منظمی را اتخاذ کنند و توزیع و زمان بندی  کلاسها در طی هفته به گونه ای باشد که حجم برگزاری کلاس در روز های خاصی از هفته بیشتر و یا کمتر نشود.

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه همچنین از مدیران گروه خواست که برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و اساتید را در برنامه های خود بگنجانند.

گرو های آموزشی  محرک و محور اصلی توسعه هر دانشگاه محسوب می شوند

در ادامه این جلسه مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه در سخنانی تصریح کرد: سیاست هایی که در سطح کلان دانشگاه اتخاذ و تدوین شده است باید در سطح گرو های آموزشی ترجمان اجرایی و نمود  داشته باشد.

دکتر امیر حسین کیذوری تاکید کرد: گرو های آموزشی  محرک و محور اصلی توسعه هر دانشگاه محسوب می شوند.

مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه با اشاره به اجرای طرح ارزیابی درونی در گرو های آموزشی دانشگاه یاد آور شد:بر اساس مصوبات شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه این طرح به صورت یک طرح پژوهشی در دانشگاه در نظر گرفته می شود و برای اعضای هیات علمی امتیاز پژوهشی دارد و بحث دیگر اینکه این طرح پژوهشی دارای حق الزحمه است که این حق الزحمه از محل اعتبار تخصیص یافته فعالیت های ارزیابی و اعتبار سنجی که به صورت سالانه از سوی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تامین و ابلاغ می شود  و یا از محل اعتبار طرح های پژوهشی دانشگاه پرداخت می شود بنابراین این طرح برای گروه آموزشی هم دارای امتیاز پژوهشی و هم دارای  امتیاز مالی است  .

وی افزود: با توجه به این مزیت ها و تاثیر مهمی که ارز یابی درونی بر ارتقای کیفیت گرو های آموزشی می گذارد از مدیران گرو های آموزشی می خواهیم در این طرح شرکت کنند.

دکتر کیذوری در ادامه به  تشریح وظایف مدیران آموزشی در برنامه راهبردی دانشگاه پرداخت واز مدیران گرو های خواست گزارش  شرح عملکرد گروه آموزشی خود را به صورت منظم به رئیس دانشکده و مدیریت نظارت و ارزیابی ارائه دهند.

گفتنی است در پایان این نشست پرسش و پاسخ مدیران گروه های آموزشی با رئیس دانشگاه و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی  و مدیران این حوزه انجام شد.