رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در مراسم گرامی داشت روز استاد و هفته آموزش درجمع مسئولین شهرستان و اساتید و کارکنان دانشگاه گفت: چشم انداز کلی و هدف دانشگاه حکیم  سبزواری در برنامه راهبردی ۵ساله، قرار گرفتن در بین ۲۵ دانشگاه برتر کشور است.
دکتر جواد حدادنیا با اعلام این خبر افزود:  در دوره جدید مدیریتی تلاش کرده ایم که افتخارات خود را در عرصه ملی و بین المللی  افزایش  داده و این روند رو به رشد را تثبت کنیم به همین دلیل طی سالهای ۹۲ تا ۹۳ برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه تدوین شد و خوشبختانه این برنامه در خردادماه ۹۴توسط مقام عالی وزارت ابلاغ گردید.
وی با اشاره به اینکه چشم انداز کلی و هدف دانشگاه حکیم در این برنامه قرار گرفتن در بین ۲۵ دانشگاه برتر کشور است تصریح کرد:بی شک  لازمه  رسیدن به این هدف کار، تلاش مضاعف و همت متعالی است.
دکتر حدادنیا با عنوان اینکه برای رسیدن به این هدف چهار محور اساسی را باید مد نظر داشت عنوان کرد: محور اول نیروزی انسانی اعم از اساتید و اعضای هیات علمی توامند و پرتلاش به همراه دانشجویان و کارکنان به عنوان نیروهای انسانی قوی در دانشگاه است
وی ادامه داد: اگر بخواهیم جزء ۲۵ دانشگاه برتر باشیم  باید تولید علم در دانشگاه را افزایش دهیم  که خوشبختانه در این بخش اتفاق بسیار خوبی که افتاده این است که سرانه تولید علم و دانش دانشگاه در طی دوسال اخیر از ۰/۶۷به ۱/۸ارتقاء پیدا کرده که این خود نشانه بسیار خوبی است و نشان از افق روشن پیش روی دانشگاه در آینده دارد.
رئیس دانشگاه یادآور شد:لازمه ی افزایش تحقیق و پژوهش  اساتید و هیات علمی در دانشگاه ها برطرف کردن دغدغه های این عزیزان است که البته مجموعه مدیریتی دانشگاه به بحث رفاه اساتید نگاه ویژه ای دارد و برنامه های خوبی را اجرا کرده  که از جمله این برنامه ها احیای صندوق رفاه اعضای هیات علمی دانشگاه با تزریق مبلغ ۸۰۰میلیون تومان به این صندوق بود البته در این بحث حوزه اداری مالی دانشگاه  در حال تدوین برنامه های خوب دیگری نیز هستند.
وی در ادامه افزود: در بحث دانشجویی باید برنامه های مفصل حوزه آموزش اشاره کنم که  تلاش کرده اند نظم و انضباط را در این حوزه نهادینه کنند به ویژه در بحث تحصیلات تکمیلی این نظامندی بسیار مشهود است.
دکتر حدادنبا با تاکید بر اینکه محور دوم برای برنامه راهبردی محیط کار است ابراز داشت: در دانشگاه محیط کار بسیار خوبی از سالیان گذشته ایجاد شده و همکارانم تلاش کردند که این محیط دلنشین را  برای کارکنان فراهم کنند و هم اکنون محیط دانشگاه حکیم سبزواری یکی از بهترین و زیباترین محیط هایی است که در دانشگاه های بالای قدمت ۲۵ سال تاسیس در کشور وجود دارد.
وی عامل سوم را  امکانات و تجهیزات  دانست و تصریح کرد:  در این بخش نیز کارهای خوبی صورت گرفته از جمله تجهیز و خرید وسایل آزمایشگاهی ، ایجاد آزمایشگاه مرکزی و تجهیز کتابخانه و … از جمله فعالیت هایی بوده که در طی سالیان اخیر داشته ایم.
رئیس دانشگاه ادامه داد:محور چهارم در راستای رسیدن به اهداف برنامه راهبردی دانشگاه، مدیریت است در این  بخش نیز با تحولات  بسیاری همراه بودیم و ما در مجموعه مدیریتی دانشگاه در تمامی سطوح مدیریتی  دست به دست داده ایم تا تا دانشگاهی داشته باشیم پیشرو در مسیر توسعه و پویا در عرصه علمی باشیم.
وی در خاتمه یادآور شد: رسیدن به اهداف برنامه راهبردی دانشگاه امکان پذیر نیست مگر با همدلی، همراهی، کار و تلاش مضاعف خانواده بزرگ دانشگاه حکیم سبزواری، خانواده بزرگی که همواره در جهت اعتلای دانشگاه با اتحاد و تلاش کوشیده اند شهرستان پرافتخار سبزوار دانشگاهی در شان نام پرآوازه حکیم سبزواری داشته باشد.