دو دستاورد فناورانه پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دستاوردهای فناورانه برتر  دانشگاه های کشور در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار رونمایی می شود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو روابط عمومی دانشگاه، با اعلام این خبر گفت: “دستگاه شبیه ساز نور خورشید” و “پلیمر زیستی کیتوسان از قارچ” دو طرح فناورانه، پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری است که در لیست طرح های فناورانه برتر کشور قرار گرفته است و در بیست و یکمین نمایشگاه و دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار رونمایی خواهد شد.

 دکتر ریحانه صباغ زاده افزود:  دستگاه شبیه ساز نور خورشید طرح فناورانه شرکت فناور پیشگامان انتقال فناوری رضا می باشد که  مجریان طرح دکتر غلامعلی فرزی،مهندس زینب جراحی و مهندس رضا چاره خواه دانشجویان دکتری دانشگاه حکیم سبزواری  و مهندس افشین مقصودی هستند و پلیمر زیستی کیتوسان از قارچ، طرح فناورانه شرکت فناور نوین صنعت آفتاب سبزوار است که مجریان  این طرح مهندس معین سرسنگی، مهندس سهیل کیانی راد هستند.

 دکتر ریحانه صباغ زاده افزود: قرار گرفتن دو طرح فناورانه دانشگاه حکیم سبزواری در میان لیست طرح پژوهشی و فناورانه دانشگاه ها و مراکز علمی کشور مورد تایید وزارت علوم کشور جهت رونمایی در این نمایشگاه در حالی است که دانشگاه حکیم سبزواری از  معدود دانشگاه هایی است که بیش از یک طرح فناورانه جهت رونمایی در نمایشگاه امسال دارد.

وی با اشاره به اینکه بیست و یکمین نمایشگاه و دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه فردا پنجشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۸ صبح به صورت مجازی و با حضور مسئولین وزارت برگزار می شود.