سامانه جامع گردشگری الکترونیک شهر سبزوار و شهرهای مجاور با رویکرد ارتقا صنعت گردشگری داخلی و بین المللی بر اساس پارامترهای شهر الکترونیک در دوران پسا کرونا فردا در مراسمی رونمایی خواهد شد.

زهره فصیح فر عضو هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری و مجری این طرح در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: سامانه جامع گردشگری الکترونیک سبزوار بزرگ (شهر سبزوار و ۶ شهر همجوار) بزرگترین مرجع دو زبانه (فارسی و انگلیسی) معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، جاذبه های طبیعی و توریستی و اقامتی و …شهرستان سبزوار است.

 وی ادامه داد: این طرح با ایجاد بستری به روز، مناسب و نو، فرصتی ویژه برای ارتقا صنعت گردشگری  داخلی و بین المللی و رونق کسب و کارهای  حوزه ی گردشگری و صنایع دستی خواهد بود  و تجربه ی نو  با امکان ارائه خدمات و محصولات بصورت آنلاین و مجازی بر بستر اینترنت و سامانه های تحت وب در سراسر دنیا   فراهم می نماید.

مهندس فصیح فر با اشاره به اینکه این طرح به مدت ۳ ماه از مردادماه ۹۹ آغاز و در پایان مهرماه به اتمام رسید، گفت: بخش های اصلی این طرح شامل: سامانه  های  سبزوار توریسم،  سبزوار پلازا و  سامانه ی اقامت سبز است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح آقای ابوالفضل طبسی رییس کارگروه گردشگری دفتر نماینده سبزوار  به عنوان نماینده کارفرما ، دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان پیمانکار ، مهندس زهره فصیح فر عضو هیات علمی  دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان مجری طرح و  مهندس حمیدرضا رخصتی به عنوان مسوول فنی پروژه و  تیم ۸ نفره دانشجویان مهندسی کامپیوتر دانشگاه حکیم همکاری و حضور داشتند.