رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از ارتقا ۹ پله‌ای رتبه این دانشگاه در نظام رتبه بندی سایمگو Scimagoخبر داد.

دکتر علی اصغر مولوی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه بندی جهانی سایمگو با ۹ پله صعود نسبت به سال ۲۰۱۷ به جایگاه ۵۰ در بین کل دانشگاههای دولتی پزشکی و ازاد و موسسات پژوهشی کشور دست یافت.

وی افزود: این اساس رتبه بندی سایمگو، دانشگاه حکیم سبزواری در جدیدترین رتبه بندی این نظام توانست از بسیاری از دانشگاه های جامع و قدیمی  همچون علامه طباطبایی، خوارزمی، شاهد، اراک، سیستان و بلوچستان، شاهرود، لرستان و گلستان پیشی بگیرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه رتبه‌بندی سایمگو  یکی از نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش محور در جهان است، ادامه داد: نظام رتبه‌بندی سایمگو از سال ۲۰۰۹، سالانه رتبه‌بندی بیش از ۵۰۰۰ دانشگاه‌ و موسسه‌ پژوهشی برتر جهان را در سه بخش پژوهش، نوآوری و وب‌سایت منتشر می‌کند.

وی ادامه داد: سایمگو دانشگاه‌ها را براساس عملکرد پژوهشی و در قالب مقالاتی که در نشریات معتبر بین‌المللی نمایه شده، ارزیابی و رتبه بندی می‌کند ودر سال ۲۰۱۸ از ایران ۱۲۶ دانشگاه و موسسه حایز رتبه در بین ۵۶۳۲ دانشگاه و موسسه جهانی شده اند.

در انتها دکتر مولوی ضمن تشکر از اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی، موفقیت در این زمینه را مدیون تلاش های گسترده و بی وقفه این دو قشر دانشگاهی دانست.