ویژه برنامه میلاد منجی عالم بشریت امام زمان(عج) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری در محفلی صمیمی با حضور رئیس، معاونین و کارکنان دانشگاه برگزار شد.

                         

دکتر رضا کشاورز در این مراسم با تبریک میلاد امام زمان(عج) بیان داشت: مهدى موعود (عج) مظهر رحمت و قدرت و عدل الهى است.

وی با استناد به فرمایشات امام (ره) مبنی بر اینکه “ما مفتخریم که ائمه معصومین، از علی بن ابیطالب گرفته تا منجی بشر حضرت مهدی صاحب زمان(عج) که به قدرت خداوند، قادر، زنده و ناظر بر امور است ائمه ما هستند.”افزود:

اجرای عدالت در زمان حضور امام زمان(عج) به عنوان بقیه ا… یعنی تنها کسی که ذخیره خداوند بروی زمین است قابل اجراست، به این دلیل که کاری که تمامی امامان و پیامبران نتوانستند آن را به سرانجام برسانند. توسط آخرین فرستاده خداوند با اجرای عدالت الهی و موازین او، انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه عدالت را تنها به معنای عام کلمه خلاصه نکرد و افزود: عدالت تنها رفاه زندگی و آسایش مادی نیست بلکه عدالت یعنی اصلاح انسان ها در تمامی انحرافات عقیدتی، روحی، عقلی و عملی.

حجت الاسلام کشاورز، ریشه تمامی اختلافات را در ابعاد مختلف انسانیت و حتی زندگی مادی، هوای نفسانی معرفی کرد و گفت: برای رهایی از این اختلافات باید در مسیری که خداوند بوسیله ائمه برای ما تبین کرده قدم برداریم تا به انحراف کشیده نشویم.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به وقوع انقلاب اسلامی، به عنوان نمونه ای از ظهور عدل و نجات از ظلم اشاره کرد به فرموده امام (ره)که “انقلاب اسلامی ایران را مقدمه ظهور حضرت مهدی علیه‌ السلام می دانند” گفت: به همین دلیل امام (ره) این انقلاب را یک انقلاب جهانی دانسته و تمام مسلمانان جهان را موظف می دانند که با ظلم و ستم مبارزه کنند.

در انتهای این مراسم، اجرای تئاتر طنز با حضور هنرمندان سبزواری و مسابقه شفاهی پیرامون زندگی امام زمان(عج) و مدیحه سرایی توسط آقای بابایی فرمانده پایگاه بسیج کارکنان و همچنین اهدا هدیه از طرف معاونت فرهنگی، زینت بخش جشن میلاد امام زمان (عج) بود.

IMG_1721