آئین غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزواری به مناسبت هفته دفاع مقدس و مقارن با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور سرهنگ آل طاها، فرمانده حوزه بقیه ا… بسیج ادارت و سرهنگ نعمتی جانشین فرمانده حوزه بقیه ا… و رئیس، مسئولان و همکاران دانشگاه  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ آل طاها، فرمانده حوزه بقیه ا… بسیج ادارت سبزوار با ایراد سخنرانی یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بالاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت : آنچه که امروز باعث به ارمغان آمدن آرامش و امنیت این مرز و بوم شده است جان فشانی همین شهدایی است که از جان، مال و خانواده خود گذشتند تا امروز ما در آسایش و امنیت باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاتمی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه نیز در سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه دفاع مقدس باعث اتحاد و همبستگی مثال زدنی مردم ما شد، افزود: استکبار جهانی برای شکست ما هزینه های زیادی انجام داد اما شهدا ورزمندگان اسلام با ایثارگری ها و جانفشانی های خود چنان حماسه ای خلق کردند که استکبار جهانی را در هم کوبید و جهان را متحیر کرد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در عرصه ای جهانی و سازمان ملل اظهار داشت: مقاومت مردم ایران سبب بسیج کشورهای مختلف در برابر زورگویی های آمریکا و استکبار جهانی شده است.

در ادامه شرکت کنندگان در مراسم با گلاب مزار شهدای گمنام را شستشو دادند و با نثار گل و خواندن فاتحه یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان های امام راحل تجدید بیعت کردند.