طرح دکتر حسن استاجی عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه در بین برگزیدگان مسابقه ملی معماری و طراحی شهری “اسکله تفریحی جزیره کیش قرار گرفت.

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه ضمن  اعلام این خبر گفت: رئیس هیات داوران در بیانیه داوری خود این طرح را به خاطر نگاه زیست محیطی (استفاده از کانتینرهای بازیافتی) انعطاف پذیری و قابلیت اجرا شایسته ی قرار گیری در بین برگزیدگان مسابقه تشخیص داد.

وی با تاکید بر توان اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده ی معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تیم ارائه دهنده این طرح متشکل از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشکده معماری وشهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری شامل دکتر حسن استاجی عضو هیات علمی گروه معماری، مهندس زهرا شمس آبادی فارغ التصیل کارشناسی مهندسی معماری از دانشگاه حکیم سبزواری و دانشجوی کارشناسی ارشد معماری دانشگاه فردوسی، مهندس سجاد بخشی مقدم فارغ التصیل کارشناسی مهندسی معماری از دانشگاه حکیم سبزواری و دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی معماری دانشگاه هنر تبریز، علی خسروجردی دانشجوی کارشناسی مهندسی معماری دانشگاه حکیم سبزواری است.

گفتنی است شرکت عمران منطقه ی آزاد کیش با همکاری کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران ، مسابقه ی معماری، طراحی شهری و منظر با موضوع طراحی اسکله بزرگ  تفریحی جزیره کیش با رویکرد گردشگری و زیست محیطی با تکیه بر ارائه ی ایده های اقتصادی را بر اساس شرایط و مقررات” آیین نامه ی جامع مسابقات وزارت مسکن و شهرسازی” برگزار نمود.

اسکله ی تفریحی جزیره ی کیش در امتداد بولوار دریا از سالهای ابتدایی دهه ی هشتاد به عنوان پر ازدحام ترین منطقه ی جزیره ی کیش محسوب می شود و بیشترین هتلها و مراکز تفریحی در این محدوده قرار دارد. هدف این پروژه، ساماندهی و بهسازی و باز تعریف کارکردهای اسکله و بولوار و ایجاد یک فضای منسجم تفرجگاهی و زنده ی شهری با تاکید بر پیاده روی و ملاحظات زیست محیطی و اقلیمی می باشد.

جهت مشاهده ی پروژه های برتر این مسابقه بر روی اینجا کلیک نمایید.