دکتر سید بنیامین علوی، محقق دانشگاه رم۳، به عنوان محقق وابسته دانشگاه حکیم سبزواری معرفی شد.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با اعلام این خبر به روابط عمومی دانشگاه گفت: با هدف ارتقای ارتباطات علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه های اروپایی قرارداد همکاری با دکتر سید بنیامین علوی، محقق دانشگاه رم۳، به عنوان محقق وابسته دانشگاه حکیم سبزواری امضا شد.

دکتر غلامعلی فرزی افزود: جذب استاد و محقق وابسته بنا به تاکید وزارت علوم مبنی بر استفاده از پتانسیل و ظرفیت های  نخبگان ایرانی مقیم خارج کشور در راستای  همکاری های آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های داخل کشور صورت می گیرد.

دکتر فرزی با اشاره به اینکه محققان و استادان وابسته بصورت ویدئو کنفرانس، ارائه درس و یا همکاری در هدایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی با دانشگاه ها همکاری می کنند، اظهار داشت: محققان و استادان وابسته در یک دوره زمانی تعیین شده با حضور در دانشگاه به فعالیت های آموزشی و پژوهشی می پردازند، البته ارتباط علمی آنها با دانشگاه همواره برقرار است.

گفتنی است پیشتر دکتر داود معصومی، استاد دانشگاه یوله (Gavle) سوئد، دکتر فرشید صفات، استاد دانشگاه برادفورد انگلستان  و پروفسورهان، استاد برجسته تاریخ و تمدن دانشگاه تربیت مدرس استان شان‌سی چین به عنوان اعضای هیات علمی  وابسته دانشگاه حکیم سبزواری معرفی شده بودند.