مدیرعامل شرکت نوین صنعت آفتاب سبزوار مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به کسب عنوان “شرکت دانش بنیان نوپا برتر” در هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی گفت: نیاز اولیه شرکت‌های تولید پوشش زخم مانند شرکت کیتوتک را تولید می‌کنیم و در صورت پیشرفت، می‌توانیم برای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی کنیم.

معین سرسنگی درخصوص حوزه فعالیت شرکت خود اظهار کرد: شرکت نوین صنعت آفتاب سبزوار در حوزه مواد زیستی مانند کیتوسان فعالیت می کند که قارچ را پرورش می‌دهیم. تنها مشکلی که در حال حاضر داریم کمبود وقت است. در حال حاضر به عنوان مدیرعامل شرکت مشکل خدمت سربازی دارم اما نتوانستم از مزایای شرکت دانش بنیان استفاده کرده و کسری بگیرم.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال خرید دستگاهی هستیم که ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که در صورت کارکرد مناسب برای تولید محصولات شرکت، آن را خریداری نماییم اما هنوز پیگیری‌های لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن ارگان‌هایی مانند صندوق حمایت از توسعه ملی برای خرید این دستگاه را انجام نداده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نوین صنعت آفتاب سبزوار خاطرنشان کرد: این شرکت در اواخر سال گذشته تاسیس شده است و هنوز به تولید انبوه نرسیده‌ایم اما خداراشکر از تولید نیمه صنعتی که تا کنون داشته‌ایم بازخورد خوبی دریافت کرده‌ایم. محصول را به مصرف کننده ارائه داده‌ایم که مورد رضایت آنان هم واقع شده و سفارش داده‌اند.

سرسنگی اضافه کرد: در اخد مجوزهای تولید نیز از سوی وزارت بهداشت مشکلاتی داریم. از طریق سبزوار و مشهد پیگیری کرده‌ام، اما به دلیل این‌که تولید یک محصول دارویی را در دستور کار داریم باید از تهران و وزارت خانه پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد: این محصول در پوشش‌های زخم کاربرد دارد و جزو مواد اولیه شرکت‌های تولید کننده پوشش زخم است. شرکت کیتوتک که یک شرکت تولید پوشش زخم است، مواد اولیه خود را از چین وارد می‌کند. شرکت ما می‌تواند نیاز اولیه این شرکت که در خاورمیانه جایگاه قابل توجهی دارد را برآورده کند. همچنین محصولات شرکت نوین صنعت آفتاب در کشاورزی، صنعت کاغذسازی و نساجی نیز مصرف دارد.

مدیرعامل شرکت نوین صنعت آفتاب یادآور شد: شرکت ما از یک تیم ۶ نفره تشکیل شده است اما اگر بتوانیم کار را به یک کارخانه بزرگ و صنعتی تبدیل کنیم، برای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد اما اگر بخواهیم با یک کارخانه کوچک فقط تولید داخل را برآورده کنیم برای ۱۰ تا ۱۵ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

 لینک خبر بر روی سایت پارک علم و فناوری