مراسم معارفه دانشجویان خارجی جدیدالورود دانشگاه حکیم سبزواری با حضور رئیس دانشگاه، مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت، مدیر روابط عمومی و دفتر ریاست و مدیر حراست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،در این مراسم رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود خارجی  به اشتراکات زبانی و فرهنگی دو کشور افغانستان و ایران اشاره کرد و از دانشجویان خارجی به عنوان سفیران صلح نام برد و از آنها خواست در مدت تحصیل خود با بهره گیری از علم و اخلاق سفیران متعهدی برای کشورشان در  ایران باشند.

دکتر علی اصغر مولوی افزود:  علم میراث مشترک بشریت است که افتراق ها را به اعتمادها تبدیل می کند و تنها در عالم علم و دانش است که ملیت، مرزهای جغرافیایی و اختلافات قومی و مذهبی جایی ندارد.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم  گفت: جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه شتاب گرفته و اکنون ۱۲۰ دانشجوی غیرایرانی و اتباع در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 دکتر غلامعلی فرزی اظهار کرد: جذب دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان اتباع کشور افغانستان به دلیل همجواری و همزبانی و وجود مشترکات فرهنگی میان دو کشور  از جمله اولویت های حوزه روابط بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری است.

وی با تاکید بر اینکه از فرودین ماه جاری برای جذب دانشجویان اتباع برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته است، افزود: در همین راستا با دانشجویانی که از افغانستان در دانشگاه در حال تحصیل بودند رایزنی شد و با هماهنگی صورت گرفته تابستان یکی از دانشجویان اتباع دانشگاه در تابستان به شهر کابل سفر کرده و با استقرار در این شهر و با هماهنگی دانشگاه به معرفی ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه در عرصه های مختلف پرداختند.

دکتر فرزی ادامه داد: با استقرار این افراد در کابل و معرفی ظرفیت های دانشگاه، طی مصاحبه ای که از ۱۰۰متقاضی حضور در دانشگاه به عمل آمد ۴۲ نفر برای ورود به دانشگاه انتخاب شدند که پس از انجام  فرایندهای طولانی و زمانبر اداری جهت صدور ویزا و حضور دانشجویان درکشور، امروز در این مراسم شاهد حضور ۳۰ نفر از دانشجویان اتباع به عنوان نخستین گروه از دانشجویان خارجی دانشگاه هستیم.

وی اظهار داشت:  در سال تحصیلی جدید ۳۶ دانشجوی خارجی و اتباع به جمع دانشجویان خارجی دانشگاه اضافه شده است.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت خود در جذب دانشجویان خارجی را از کشور افغانستان گسترده تر خواهیم کرد، اظهار کرد: برای جذب دانشجوی خارجی از سایر کشورهای همجوار مخصوصا کشورهای فارسی زبان به ویژه کشورهای تاجیکستان و افغانستان  برنامه جدی داریم.

در ادامه مهندس نصرتی پور، مدیر حراست دانشگاه نیز در سخنانی نکاتی در خصوص زندگی دانشجویی در محیط دانشگاه را برای دانشجویان خارجی جدیدالورود تشریح کرد. همچنین در این مراسم نماینده دانشجویان اتباع نیز به بیان مطالبی پرداخت.