مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در سال۹۳ و بر اساس مأموریت اصلى مراکز رشد که ایجاد فضاى مناسب جهت تجارى کردن دستاوردهاى تحقیقاتى و فناورانه و حمایت از توسعه کسب و کارهاى دانش‌بنیان است، راه اندازی شد و توانست با ارائه خدمات حمایتى از ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهاى نوپاى فعال صاحب ایده در حوزه فناوری‌هاى پیشرفته و اهداف اقتصادى مبتنى بر دانش و فناورى پشتیبانى کند.
شرکت آریا صنعت هوشمند اسپاد از سال ۱۳۹۴ از جمله شرکت های فعال مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم است که فعالیت خود را در زمینه ی  رباتیک، اتوماسیون، برق، هوشمندسازی آغاز نموده و از چندین ماه پس از تاسیس در مرکز رشد مستقر شد و در راستای معرفی شرکت و کسب اعتبار و نیز تامین هزینه های ساخت و اجرای ایده محوری  به سمت اجرای پروژه هایی که برای اولین بار در کشور اجرا شده  روی آورد، در روز های گذشته این شرکت توانست به عنوان اولین شرکت مستقر در مرکز رشد گواهی نامه دانش بنیان را دریافت کند. در ادامه مصاحبه ای با مدیر عامل این شرکت داشته ایم که از نظر خواهید گذراند.

 

مرکز رشد با حمایت از جوانان مستعد و نخبه موجب ارتقای علمی و صنعتی شهرستان می شود

 
۱ – خودتان را معرفی بفرمایید(به همراه معرفی ایده محوری خود) و از سابقه حضور خود در مرکز رشد دانشگاه بفرمایید؟
سید فرزاد موسوی زاده هستم فارغ التحصیل رشته ی رباتیک دانشگاه صنعتی شاهرود  و مدیر عامل شرکت دانش بنیان آریا صنعت هوشمند اسپاد با ایده ساخت بازوی ربات در مرکز رشد دانشگاه مستقر هستیم .
۲– موفقیت هایی که در دوران حضور خود در مرکز رشد به دست آورده اید بفرمایید؟
شرکت اسپاد از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه ی رباتیک، اتوماسیون، برق، هوشمندسازی آغاز نموده و از چندین ماه پس از تاسسیس در مرکز رشد مستقر شده ایم و در راستای معرفی شرکت و کسب اعتبارو نیز تامین هزینه های ساخت و اجرای ایده محوری  به سمت اجرای پروژه هایی که برای اولین بار در کشور اجرا گردیده روی آوردیم  از جمله پیاده سازی سامانه ی هوشمند عابرپیاده در محورهای سبزوار-بجنورد،مشهد-قوچان  و پیاده سازی پروژه سرعت گیر مجازی در محورمشهد –بجنوردمی باشد .از دیگر موفقیت های ما ساخت بازوی ربات اسکارا و پوما و سفارش این ربات توسط چندین دانشگاه بوده است .همچنین حضور فعال در فن بازارهای تخصصی و نمایشگاه ها معتبر داخلی از دیگر اقدامات در مدت استقراردر مرکز رشد می باشد
۳– مزیت اسقرار در مرکز رشد برای شرکت شما چه بوده است؟
مسلما حضور در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری موجب اعتباردهی به فعالیت ها و محصولات شرکت همچنین به دلیل حمایت جهت حضور در نمایشگاه موجب معرفی هرجه بهتر شرکت شده است .
۴– میزان فروش محصولات خود را بیان نمایید و آیا در حال حاضر نیز قرادادی دارید؟
فروش این شرکت تا کنون بالغ بر شصت میلیون تومان بوده است .و در حال حاضر نیز این شرکت مشغول اجرای  قرارداد بازوی ربات اسکارا به سفارش  دانشگاه حکیم سبزواری و چندین دانشگاه دیگر می باشد.
۵- چند نفر اشتغالزایی در این ایده محوری صورت پذیرفته است؟
شرکت ما در حال حاضر زمینه اشتغال برای پنج نفر از فارغ التحصیلان جوان و فعال و نخبه دانشگاهی را به صورت تمام وقت در زمینه های برق، مکاترونیک، مکانیک و رباتیک فراهم آورده است. همچنین آموزش دانشجویانی که به صورت پاره وقت درشرکت ما فعالیت دارند از جمله افتخارات این شرکت می باشد.
۷- مرکز رشد را در یک جمله توصیف کنید؟
مرکز رشد می تواند با حمایت از جوانان مستعد و نخبه ی شهرستان ایده های آنان را به مرحله ی اجرا و موفقیت و درنهایت رشد علمی و صنعتی شهرستان برساند.
۸-از نحوه ورود شرکت خود به مرحله دانش بنیان توضیح مختصری بفرمایید.؟
یکی از مهم ترین دستاوردهای شرکت از زمان تاسیس، دانش بنیان شدن شرکت می باشد که این مهم با تلاش مستمر و حضور پر قدرت نیروها در زمینه ی تخصصی خود صورت گرفته است. شایان ذکر است تعداد شرکت های دانش بنیان در شهرستان بسیار کم می باشد و بیشتر شدن تعداد شرکت های دانش بنیان نیازمند حمایت ها و توجهات بیشتر مسولین شهرستان می باشد چراکه این امر موجب رفع بسیاری از مشلات از جمله اشتغال جوانان می شود در پایان ما این موفقیت را تنها معطوف به خود نمی دانیم بلکه موفقیت مرکز رشد و شهرستان سبزوار نیز می باشد که امیدواریم با حمایت همه جانبه مسئولین این مهم ادامه یابد