نشست خبری بیست و پنجمین سمینار جبر ایران برگزار شد

نشست خبری بیست و پنجمین سمینار جبر ایران در دانشگاه حکیم سبزواری  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، معاون پژوهشی و فناوری  دانشگاه حکیم سبزواری در این نشست گفت: بیست و پنجمین سمینار جبر ایران با حضور اساتید برجسته جبر و ریاضیات کشور ۲۹ تا ۳۰ تیرماه به میزبانی حکیم سبزواری برگزار می شود.

 دکتر علی اصغر مولوی  با اشاره به اینکه دانشگاه حکیم سبزورای برای دومین بار میزبان این همایش علمی است، افزود: یکی از مهمترین دستاورد هایی که برپایی همایش های علمی در این سطح برای دانشگاه ها دارد معرفی ظرفیت های علمی، پژوهشی و مدیریتی مراکز علمی است.

وی  اهمیت علوم پایه از جمله ریاضیات  را در دنیای علم غیر قابل انکار دانست  و تصریح کرد: امروزه مراکز علمی و پژوهشی دنیا نگاه ویژه ای به  علوم پایه دارند و   این ضرورت در کشور ما نیز که به عنوان یکی از پتانسیل های علمی منطقه و خاورمیانه به حساب می آید، کاملا احساس می شود.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه حکیم و دبیر این سمینار نیز در ادامه نشست با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: سمینار جبر ایران همایشی است که به صورت سالانه و با هدف ارائه  آخرین دستاوردهای علمی در حوزه جبر ،آشنا کردن بیشتر پژوهشگران جوان با این یافته ها و تشویق محققان برگزار می شود.

دکتر غلامرضا مقدسی تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه سمینار را ۱۶۵ مقاله   اعلام کرد و یادآور شد:  پس از اتمام فرایند  داوری مقالات، هیات داوران ۸۰ مقاله را برای ارائه به صورت سخنرانی در این سمینار انتخاب کرده اند که این مقالات در روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه در دو نوبیت صبح و عصر  ارائه خواهد شد.

دبیر بیست و پنجمین سمینار جبر ایران در ادامه  با عنوان اینکه  کمیته علمی مرکب از اساتیدی از دانشگاه های شهید بهشتی ، دانشگاه تهران ، تربیت مدرس تهران ، دانشگاه شریف ، دانشگاه اصفهان، فردوسی مشهد و حکیم سبزواری  می باشند، ابراز داشت: محورهای ارسال مقالات در این سمینار شامل  نظریه گروه ها، جبر جابجای، جبر ناجابجایی، نظریه جبری گراف ها، هندسه جبری، جبر جابجایی ترکیبیاتی، نظریه نمایش، جبر لی، جبر رایانه ای و جبر فازی بود.

دبیر بیست و پنجمین سمینار جبر ایران همچنین از حضور اساتید  شاخص علم جبر به عنوان سخنران در این سمینار و برگزاری کارگاه آشنایی با نرم افزار ” سیج” در روزه های برپایی سمینار خبر داد.

سرپرست دفتر ریاست دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست با اشاره به  اینکه  سمینار جبر ایران یکی از مهمترین همایش های ملی در حیطه ی علم ریاضیات در کشور است ، اظهار داشت: خوشحالیم که برای دومین بار  دانشگاه حکیم سبزواری میزبان محققان و پژوهشگران برتر کشور در حوزه ی  علم جبر می باشد.

دکتر رحیمه پورخاندانی در ادامه با تشریح برنامه های جنبی در نظر گرفته شده در حاشیه برگزاری این سمینار،  خاطرنشان کرد: برنامه سبزوار گردی جهت آشنایی مدعوین با جاذبه ها و مفاخر شهرستان و برپایی  نمایشگاهی جهت معرفی توانمندی های صنایع دستی و میراث فرهنگی سبزوار از جمله برنامه هایی است که در حاشیه برگزاری این سمینار دو روزه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از رایزنی با مسئولین  معاونت پژوهشی وزارت علوم  جهت حضور در افتتاحیه سمینار خبر داد.

دکتر پورخاندانی زمان برگزاری مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین سمینار جبر ایران را روز ۲۹ تیر ماه در سالن استاد محمد تقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد.