نشست هم اندیشی استادان با عنوان «رویکرد علمی به تعامل نیروی انتظامی با دانشگاه» با حضور رئیس پلیس سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری برگزارشد.

این نشست پس از نماز مغرب و عشاء در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در محل تالار بیهقی دانشگاه و به میزبانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری، با حضور ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر مولوی و با دعوت از سرهنگ سیدمحمدهاشمی، رئیس پلیس سبزوار، هئیت همراه وی از نیروی انتظامی و جمعی از استادان دانشگاه حکیم سبزواری برگزار گردید.
این نشست با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر خاتمی، نماینده محترم ولی فقیه در دانشگاه، به خیر مقدم به مسئولان، میهمانان و استادان پرداخت و طرح موضوع نمود. آقای دکتر مولوی، ریاست محترم دانشگاه نیز در ادامه با طرح مختصری از موضوع، به جلسه اهمیت ویژه ای بخشیدند. سپس، آقای دکتر علیرضا اشتری تفرشی، از گروه تاریخ تشیع، اجمالاً رئوس پیشنهادی برای چارچوب بخشی علمی به این نشست را پیشنهاد دادند و پس از آن، جناب سرهنگ هاشمی، به طرح دیدگاه ها، اهمیت موضوع امنیت، برخی دغدغه امنیتی پلیس درسبزوار، ارائه برخی آمارهای تخصصی از شهر و شهرستان سبزوار و یا برخی آمارهای جهانی در باب امنیت و برخی دشواریهای وظایف پلیس مشغول شدند و به برخی دستاورهای پلیس در سبزوار اشاره داشتند.

 دکتر مولوی در این نشست به توانمندیهای گروه ها و مراکز پژوهشی دانشگاه اشاره داشتند و همچنین ماموریتهای پژوهشی روزانه استادان حکیم را فرصتی دانستند تا این صاحبنظران بتوانند در مراکز وابسته به نیروی انتظامی به بحث و پژوهش مشغول شوند. ایشان تاثیرگذار بودن دانشگاه حکیم سبزواری را یکی از اهداف اصلی این دانشگاه دانستند که از جمله مقولات آن می تواند تلاش برای همکاری با نیروی انتظامی برای رسیدن به امنیت پایدار در شهرستان، استان و حتی سراسر میهن اسلامی باشد.
در این نشست برخی استادان نیز به طرح دیدگاه و نقد و بررسی موضوع از جوانب علمی و متناسب با رشته های علمی خود پرداختند و از جمله بر نیاز جامعه دانشگاهی به استفاده سهل الوصول از آمارهای پلیس با حفظ ملاحظات امنیتی اشاره داشتند.
با تشکر از دکتر علیرضا اشتری تفرشی، استادیار گروه تاریخ تشیع، تهیه این گزارش.