رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در جلسه پرسش و پاسخ هیات رئیسه با هیات علمی و اساتید دانشگاه گفت: قطعا برای اینکه دانشگاهی پویا، نوآور و خلاق  داشته باشیم باید در جهت ایجاد فضای مناسب بستر مشارکت فعال در فعالیت های پژوهشی، علمی و فرهنگی  را فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جواد حدادنیا در این نشست  ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم که اینگونه نشست های منجر به  ایجاد فضای همکاری، همراهی و همدلی برای حل مسائل و مشکلات باشد.

وی افزود:به هر حال این دانشگاه متعلق به  همه ماست و ما همه در یک خانه  به نام دانشگاه  هستیم و باید با کمک یکدیگر این در جهت ارتقای و پیشرفت روز افزون این نهاد بکوشیم.

دکتر حدادنیا  با اشاره به ایجاد فضای رقابتی در دانشگاه ها در چند سال اخیر خاطر نشان کرد: امروز فضای آموزش عالی کشور فضایی رقابتی است و دانشگاهی که نتواند در این رقابت شرکت کند و با دیگر دانشگاه ها رقابت داشته باشد ضررهای بسیار خواهد دید.

وی با اشاره به اینکه برای رقابت با سایر دانشگاه ها  باید شاخص های علمی و آموزشی دانشگاه را ارتقا داد گفت: پژوهش را به عنوان رکن اساسی و مهم در دانشگاه ها مهمترین عاملی است که در این رقابت به کمک دانشگاه ها خواهد آمد و هر دانشگاهی در این زمینه رتبه بهتری داشت باشد از جایگاه مناسبتر ی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه حکیم سبزواری رفتن به سمت پژوهش است تصریح کرد: در دوره مدیریتی جدید سعی کردیم قوانین پژوهشی را به گونه ای تنظیم کنیم که پژوهشگران ما با کمترین مشکل به پژوهش خود بپردازد.

رئیس دانشگاه همچنین عنوان کرد: معتقدیم که ما به عنوان مدیران دانشگاه باید با بسترسازی مناسب فضایی را برای استاد، عضو هیات علمی و دانشجوی خود فراهم کنیم که دانشجو با فراغ بال به پژوهش و تحقیق بپردازد.

دکتر حدادنیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حوزه ی فرهنگی دانشگاه در سال ۹۴ زبانزد وزارت علوم و تحقیقات بود افزود: خوشحالیم که فعالیت های فرهنگی با کیفیت در این حوزه صورت می گیرد.

وی ورود اعضای هیات علمی به عرصه فرهنگی را از جمله الزامات هر دانشگاهی برشمرد و یادآور شد: بی گمان هنگامی که کار علمی و پژوهشی و آموزشی در بستری از فرهنگ صورت پذیرد مشکلات و مسائل موجود در دانشگاه تعدیل و کم خواهد شد.

رئیس دانشگاه در ادامه با  اشاره به اینکه از نظر اقتصادی  سالهای ۹۳ و ۹۴ رکود بسیار بدی بر فعالیت های اقتصادی کشور حاکم بود و این رکود در بخش عمرانی بسیار نمایان بود ابراز داشت: با وجود اینکه در این سالها تنها ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی دانشگاه ها محقق شده بود اما فعالیت های عمرانی در دانشگاه حکیم سبزواری متوقف نشد.

وی همچنین از افتتاح فاز اول آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این فاز سالن کنفرانس مرکزی دانشگاه با ظرفیت ۱۳۰نفر افتتاح خواهد شد.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ میان رئیس دانشگاه و هیات رئیسه با اعضای هیات علمی برگزار و اعضای هیات علمی دانشگاه به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند و رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه به سوال‌های آنان پاسخ دادند.