هفتمین دوره مسابقات ملی ریخته گری دانشجویان صبح امروز با حضور هشت تیم از دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه حکیم سبزواری آغاز شد.

 دبیر علمی هفتمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقات با هدف آشناکردن دانشجویان با مهارت های کاربردی و عملی طی روزهای ۳و۴ شهریورماه به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

دکتر بهمن کروجی با اشاره به اینکه فرایند مسابقات از ابتدای سال جاری آغاز شد و  اردیبهشت ماه سوال مسابقات بر روی سایت دانشگاه قرار گرفت، افزود: در طراحی این سوال فرایند تبدیل ایده به عمل مد نظر گرفته شده بود.

عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: از میان ۳۰ گروهی که در سایت ثبت نام  و سوال را دریافت کردند، پس از طی مراحل داوری اولیه ۸ پروپوزال برای مرحله نهایی برگزیده شد که امروز شاهد رقابت این گروه ها هستیم.

دکتر کروجی ادامه داد: فرایند مسابقات به این گونه است که گروه ها ابتدا پروپوزال خود را در مرحله تئوری برای تیم داوران شرح داده و در مرحله عملی مسابقات در کارگاه ریخته گری به صورت عملی پروپوزال خود را اجرا خواهند کرد.

 دبیر علمی هفتمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان عنوان کرد: مسابقات با ارزیابی قطعات ساخته شده توسط داوران دانشگاهی و صنعتی و بر مبنای مؤلفه هایی همچون خواص قطعه ای که تولید کردند، مشخصات مکانیکی، دقت ابعادی و سرعت عمل و راندمان تولید امروز و فردا در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود و با تجمیع امتیازات سه تیم برگزیده فردا و در اختتامیه مسابقات معرفی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: هشت تیم دانشجویی از دانشگاه های صنعتی شیراز، اصفهان، تبریز، کاشان، قزوین، آزاد اسلامی کرج و حکیم سبزواری در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت می پردازند.

[foogallery id=”3782964″]