همایش مجازی“نو دانشجویان” دانشگاه حکیم سبزواری با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به دانشجویان جدیدالورود، اظهار امیدواری کرد با رفع شرایط و محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، شاهد حضور دانشجویان و بازگشت شور و نشاط به دانشگاه ها باشیم.

دکتر علی اصغر مولوی در این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر دانشگاه حکیم سبزواری، دستاوردها و موفقیت های خوبی در حوزه های بین المللی، آموزشی و پژوهشی داشته است که تازه ترین این موفقیت ها، قرار گرفتن نام دانشگاه حکیم سبزواری در جمع ۴۱ دانشگاه برتر ایرانی در میان بهترین دانشگاه های مهندسی جهان بر اساس رتبه بندی تایمز بود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در حوزه های آموزشی نیز امسال همچون سال های گذشته دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری توانستند رتبه های تک رقمی بسیاری در آزمون های  ارشد و دکتری کسب کنند.

دکتر مولوی به حضور چشمگیر دانشجویان دانشگاه در عرصه های علمی و پژوهشی ادامه داد: در سال های اخیر درخشش دانشجویان فعال دانشگاه حکیم سبزواری در انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و هنری در جشنواره های ملی حرکت و رویش بی نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فعالیت های علمی بین المللی نیز پژوهشگران و استادان دانشگاه حکیم سبزواری سال گذشته دانشگاه توانستند معادل ۵۱۸ هزار دلار فاند و گرنت بین‌المللی برای پروژه‌ های از دانشگاه‌های هلند، سوئد، دانشگاه ملی روسیه و… جذب کنند.

 دکتر مولوی به اهمیت حضور دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی اشاره و اظهار کرد: اصلی‌ترین اقدامی که ضرورت دارد دانشگاه‌ها در رقابت‌های بین‌المللی انجام دهند، برندسازی است که دانشگاه حکیم سبزواری در دو حوزه آموزش و پژوهش به عنوان دو عامل مهم در رتبه‌بندی های بین‌المللی، برند سازی را دنبال کرده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری به حضور موفق دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه های جهانی اشاره کرد و گفت: حضور در رتبه بندی تایمز -به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاه های جهان- و قرار گرفتن در جمع ۱۱ دانشگاه جامع و ۱۸ دانشگاه کل وزارت علوم در این رتبه بندی، خود نتیجه برندسازی دانشگاه است.

دکتر مولوی ادامه داد: همچنین دانشگاه حکیم سبزواری توانست در رتبه بندی گرین متریک در بین دانشگاه ها  سبز ایران رتبه ۱۲ و رتبه ۳۷۴ در بین دانشگاه های جهان را بدست آوریم، از طرفی ارتقا ده پله ای رتبه دانشگاه در رتبه بندیISC  را شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین  از برگزاری بیش از ۷۰ رویداد محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی، جذب بیش از ۶۰۰ دانشجوی بین المللی و  ۱۸ محقق پسا دکترا، جذب ۳۴عضو هیات علمی وابسته بین المللی و صنعتی و۳ محقق سرآمد کشور به عنوان دیگر دستاوردها و فعالیت های دانشگاه در سال های اخیر نام برد.

دکتر مولوی بر توانمندسازی دانشجویان در دنشگاه ها تاکید و تصریح کرد: در همین راستا با درسهای مدیریت مالی، کارآفرینی، استارتاپ برای دانشجویان ارائه شد، همچنین مشوق هایی برای افزایش مشارکت صنعتی و بین المللی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است.

دکتر مولوی تصریح کرد: دانشگاه حکیم سبزواری از ۱۰ دانشکده و یک پردیس، مرکز رشد، مرکز جذب نخبگان و کارآفرینان ایرانی و خارج از کشور، مرکز نوآوری و شکوفایی برخوردار است.  

 در ادامه این همایش مدیران آموزش، حراست، فرهنگی و مدیر مرکز مشاوره دانشگاه طی سخنانی به ارائه مطالبی برای دانشجویان جدیدالورود پرداختند.