پژوهشگران و فناوران مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری به فناوری ساخت کیسه های جاذب جهت طرح سیل بند سریع جهت مقابله با خسارت های زیانبار سیل دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پژوهشگران و فناوران “شرکت انتقال فناوری رضا” مستقر در مرکز رشد دانشگاه دانشگاه حکیم سبزواری در تعاملات بین المللی توانستند با دستیابی به فناوری ساخت کیسه های جاذب جهت طرح سیل بند، راهکاری برای مقابله با مشکل بومی خسارت های زیانبار سیل در کشورمان ارائه کنند.

دکتر غلامعلی فرزی استاد تمام گروه مهندسی مواد دانشگاه حکیم سبزواری و سرپرست تیم فناور سازنده این کیسه ها گفت: پس از خسارت های فراوان سیلاب نوروز ۹۸ در استان گلستان که عید مردم کشورمان را به ماتم تبدیل کرد، پژوهشگران خراسان رضوی یافتن راهکار علمی برای این مشکل ملی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از حدود یکسال و نیم پژوهش و تلاش و آزمون های عملیاتی اینک کیسه های جاذب آب با عنوان طرح سیل بند آنی به صورت محصول فناور محور توسط فناوران دانشگاه حکیم سبزواری آماده بهره برداری می باشد.

مهندس افشین مقصودی مدیر فنی این طرح نیز در گفتگو با روابط عمومی گفت: کیسه های جذب کننده آب با وزن و حجم بسیار کم خود می تواند به عنوان یکی از اجزاء جعبه کمکهای اولیه در نظر گرفته شود و هر زمان که بصورت اضطراری نیاز به جذب آب در منزل یا محیط کار بود از آن استفاده شود.

مهندس مقصودی با تاکید بر اینکه این کیسه ها دارای قابلیت جذب سریع آب در مدتی کمتر از دو دقیقه و دفع تدریجی آب ظرف مدت یک ماه انجام می شود، گفت: این قابلیت در جهت تقویت ذخایرآب زیر زمینی بسیار مفید وکارا می باشد و این محصول درکشاورزی بویژه برای مناطقی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند قابل استفاده می باشد.
لازم به یادآوری است این شرکت از آمادگی خود جهت همکاری و فرورش این محصول فناور به نهادها و سازمان ها خبر داد.

فایل معرفی محصول(کیلک کنید)

شماره تماس جهت هماهنگی : ۰۵۱۴۴۶۴۱۹۵۸- ۰۵۱۴۴۶۴۱۹۵۲- ۰۹۱۸۶۷۹۳۰۶۰

پست الکترونیک:

afshinmaghsoodi1@gmail.com