‍ ⚫️ دکتر علی اصغر مولوی، رییس دانشگاه حکیم سبزواری در پیامی درگذشت دکتر سید محمد علوی مقدم، اندیشمند فرزانه و چهره ماندگار ادبیات فارسی را تسلیت گفت.

▪️متن پیام بدین شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

هر برگ از تاریخ پرفروغ کشورعالم پرور ایران اسلامی، مزین به نام و یاد عالمان و دانشمندان و چهره های ادبی و فرهنگی است که آثار وجودی آنها، مایه افتخار مُلک و ملت است، انسان های بزرگی که اندیشه و کتاب و قلم آنان همواره چراغ راه و روشنی‌بخش اذهان انسان‌های مشتاق آموختن برای بهتر زیستن است.

استاد گرانمایه، سید محمد علوی مقدم چهره ماندگار و پیشکسوت، شخصیتی پیشرو در آموزش زبان و ادبیات فارسی برای فرزندان این مرز و بوم، استادی بود که سال های متمادی از عمر گران مایه خود را در جوامع دانشگاهی مشهد و سبزوار در راه تعلیم و تربیت جوانان و دانشجویانی سپری کرد که امروزه هر کدام تبدیل به شخصیت ها و استادان شناخته شده در عرصه علم و فرهنگ و ادبیات ایران شده اند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه تأسف برانگیز، به استادان، شاگردان و بهره‌مندان محضر علمی آن فرزانه، به‌ویژه خانواده محترم و فرزند ایشان دکتر مهیار علوی مقدم، آرزومند علوّ درجه و مرتبه و آرامش و غفران در جوار رحمت حق تعالی برای روح آن استاد و صبر و شکیبایی برای بازماندگان هستیم.

امید آن که شاگردان و تربیت یافتگان محضر ایشان با تداوم تلاش‌های علمی و آموزشی و پژوهشی خود در راه سربلندی ایران سلامی در عرصه‌های علم و فرهنگ و ادب فارسی که از آرزوهای همیشگی استاد بود، بکوشند.

دکترعلی اصغر مولوی
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری