مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در سال۹۳ و بر اساس مأموریت اصلى مراکز رشد که ایجاد فضاى مناسب جهت تجارى کردن دستاوردهاى تحقیقاتى و فناورانه و حمایت از توسعه کسب و کارهاى دانش‌بنیان است، راه اندازی شد و توانست با ارائه خدمات حمایتى از ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهاى نوپاى فعال صاحب ایده در حوزه فناوری‌هاى پیشرفته و اهداف اقتصادى مبتنى بر دانش و فناورى پشتیبانى کند به طوری که هم اکنون این مرکز با وجود تعداد زیادی هسته های دانش بنیان و فناور توانسته است در جهت رسالت خود که حمایت از شرکت های نوپای فناور ایجاد اشتغال سالم برای قشر فارغ التحصیلان دانشگاهی و بهبود وضعیت صنعتی کشور از طریق تزریق ایده های نوی دانش محور به آن و در نتیجه افزایش توان رقابت است درخشان ظاهر شود.
شرکت سیمرغ الکترونیک اسرار از جمله شرکت های موفق مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری، سال گذشته محصول این شرکت در نمایشگاه  پژوهش و فناوری در تهران با حضور  وزیر  علوم رونمایی  شد . در ادامه مصاحبه ای با مدیر عامل این شرکت داشته ایم که از نظر خواهید گذراند.
 
 
۱- خودتان را معرفی بفرمایید(به همراه معرفی ایده محوری خود) و از سابقه حضور خود در مرکز رشد دانشگاه بفرمایید؟
اینجانب محمد ابراهیم حاجی آبادی عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه حکیم سبزواری و مدیر عامل شرکت سیمرغ الکترونیک اسرار از شرکتهای مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری می باشم.
ایده محوری شرکت سیمرغ الکترونیک اسرار درجلسه مشترک بین شرکت نفت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار  و دانشگاه حکیم سبزواری شکل گرفت در آن جلسه مساله بهروری پایین واحدهای تولید مرغ گوشتی و مصرف بالای سوخت آنها به عنوان یکی ازمشکلات اساسی شهرستان مطرح شد ازآن به بعد با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل ازمتخصصین برق و متخصصین طیور مساله روی کاغذ پیاده سازی و سپسس با طراحی و ساخت و پیاده سازی در مرغداری پایلوت درسال ۹۴ به محصول اولیه رسیده شد به دلیل مشکلات فنی محصول اولیه و با تغییر تیم فنی شرکت و حضور دکتر رضایی به عنوان مدیر فنی درسال ۹۵ و همزمان با استقرار در مرکز رشد دانشگاه به محصول نهایی که سیستم جامع پایش مرغداریهاست دست پیدا نمود .هم اکنو ن شرکت سیمرغ الکترونیک اسرار به عنوان یک شرکت فناور محور با تکیه برتوان ودانش فنی نخبگان دانشگاهی و صنعتی اقدام به تولید صنعتی و فروش سیستم اتوماسیون و پرورش مرغ گوشتی درشهرستان سبزوار نموده است.
۲- موفقیت هایی که در دوران حضور خود در مرکز رشد به دست آورده اید بفرمایید؟
شرکت سیمرغ الکترونیک اسراردرتیرماه ۹۴ به عنوان واحدفناوری در مرکز رشد دانشگاه حکیم دوره پیش رشد خود را شروع نمود.  سپس در تیر ماه ۹۵ با ثبت نهایی شرکت و تایید برنامه کاری  وارد دوره رشد شده است.
به موجب حضوردر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری این شرکت توانسته است از محصول خود درنمایشگاه پژوهش و پژوهش و فناوری تهران در پاییز ۹۵ توسط وزیر محترم علوم رونمایی نمایند، از دیگر موفقیتهای کسب شده توسط این شرکت برگزاری سمینار علمی تخصصی اتوماسیون صنعتی مرغداری در دانشگاه حکیم سبزواری با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از بهره‌برداران شهرستان و مسئولین می باشد.
۳- مزیت اسقرار در مرکز رشد برای شرکت شما چه بوده است؟
بزرگترین موفقیت شرکت را می توان رضایت کامل تمام مشتریان شرکت دانست.
حضوردر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری علاوه بر در اختیار قراردادن امکانات و فضای اداری مناسب،کمکهای بسیاری نیزدر زمینه مشاوره های فنی و اقتصادی برای شرکت به همراه داشته. برنامه حضوردر مرکز رشد باعث اعتماد دو چندان مشتریان و مسئولین به شرکت سیمرغ الکترونیک اسرارشده است.
۴- میزان فروش محصولات خود را بیان نمایید و آیا در حال کاضر نیز قرادادی دارید؟
تا سال ۹۶، ۳۰میلیون تومان و میزان فروش شرکت در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۲۰ میلیون تومان بوده است وهم اکنون نزدیک به ۵۰ میلیون تومان قرارداد جهت نصب درپاییز ۹۶ دارد. قابل ذکر است که شرکت سیمرغ الکترونیک اسرار موفق به صادرات نمونه محصول خود به کشور ترکمنستان نیز شده است.
۵- چند نفر اشتغالزایی در این ایده محوری صورت پذیرفته است؟
هم اکنون بغیر از اعضای هیات مدیره، ۳ نیرو بصورت تمام وقت و دو نیرو به صورت پاره وقت با شرکت همکاری دارند.
۶- مرکز رشد را در یک جمله توصیف کنید؟
مرکز رشد دانشگاه با پرهیز از قیود اداری و در نظرگرفتن ملاحظات و مسائل شرکتهای خصوصی می‌تواند مکان مناسبی جهت تحقق شعار «توسعه اقتصاد دانش بنیان» و « توسعه دانشگاه نیاز محور» باشد.