زینب ضیاءدوست قاری قرآن کریم و دانشجوی رشته محیط زیست در دانشگاه حکیم سبزواری است که از ۷ سالگی با قران انس گرفته و تا به امروز موفق به کسب بیش از صد مقام کشوری و استانی در مسابقات قرآنی شده است. ضیادوست امسال در سی و سومین جشنواره قرآن و عترت  دانشجویی موفق شد در رشته قرائت به روش تحقیق در مرحله کشوری رتبه نخست و در مرحله ملی رتبه دوم  را کسب کند. درخشش این چهره ی نمونه قرآنی دانشگاه حکیم سبزواری در  این جشنواره  بهانه ای شد برای اینکه گفتگویی با وی داشته باشیم.

آشنایی و اُنس با قرآن روشنی بخش زندگی من بوده است

*با سلام،خودتان را معرفی کنید و بگویید از چه زمانی فراگیری قرآن را آغاز کرده اید؟

به نام خدا زینب ضیادوست هستم قاری قرآن کریم و دانشجوی مقطع کارشناسی رشته محیط زیست دانشگاه حکیم سبزواری.

*خانم ضیادوست از چه سنی فراگیری قرآن را آغاز کردید؟

ازسن ۷ سالگی با قران آشنا شدم و انس با کلام وحی و معارف قرآنی روشنی بخش زندگی من در همه مراحل بوده است.

*شما در طی این سال ها در مسابقات قرانی زیادی شرکت کرده اید لطفا از مقام هایی که در طی این سال ها کسب کرده اید برای ما بگویید؟

تا به امروز ۱۰۰ مقام کشوری و استانی داشته ام که اگر بخواهم به مهم ترین این مقام ها اشاره کنم باید به کسب مقام اول مسابقات کشوری اوقاف درسال۹۳، مقام سوم کشوری اوقاف درسال ۹۲، .مقام اول مسابقات کشوری آموزش و پرورش درسال های ۹۰٫۹۲و مقام اول کشوری حفظ آموزش و پرورش در سال ۹۳، مقام دوم مسابقات کشوری آموزش و پرورش درسال های ۸۹ و ۹۴ و کسب مقام اول مسابقات قران و عترت دانشجویی در مرحله کشوری و مقام دوم مسابقات قران و عترت دانشجویی در سطح ملی درسال ۹۷ اشاره کنم.

*از جشنواره قران و عترت دانشجویی برایمان بگویید در هر مرحله چه عناوینی کسب کردید و سطح رقابت ها را چطور دیدید؟

در جشنواره قرآن وعترت درمرحله کشوری رتبه اول و در مرحله ملی رتبه دوم را درشته قرائت تحقیق کسب کردم و باید بگوییم که سطح رقابت ها بسیار عالی بود.

*دانشگاه چگونه شما را جهت حضور در این رقابت ها یاری داد و چه پیشنهاداتی دارید؟

باید بگویم  مسئولان دانشگاه طی هر مرحله بسیار ما را تشویق کردند و با برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل و اهدای لوح تقدیر  و هدایایی مشوق بودند البته بنظر بنده اگر کلاس هایی مخصوص متسابقین در هرترم برگزار شود بسیارعالی خواهد بود.

*برای اینده چه برنامه ای دارید؟

ان شاءالله تصمیم دارم در رشته های دیگر جشنواره قران و عترت دانشجویی نیز شرکت کنم و کسب تجربه داشته باشم.

*به دانشجویان علاقمند به فراگیری معارف قرانی چه توصیه ای دارید؟

مسابقات فقط تجربه ای است برای آموختن بیشتر قرآن، بنده در هر مسابقه تجارب بسیاری کسب کردم  و شرکت در مسابقات را به علاقه مندان این حوزه پیشنهاد می کنم، همچنین ترویج محافل قرآنی یکی از ضروریات جامعه امروزی است و باید همه افراد درهمه سنین در حد وسع خود بر سر سفره قرآن حاضرشوند و ازبرکات این خوان پرنعمت درگوشه وکنار زندگی خود بهره مند گردند.