برگزاري همايش ملي ورزش و سلامت در دانشگاه

صبح روز پنج شنبه با سخنراني معاون استاندار و فرماندار شهرستان سبزوار، همايش ملي ورزش و سلامت در تالار استاد محمد تقي شريعتي دانشگاه حکيم سبزواري، آغاز به کار کرد.

مهندس شعباني، در جمع کثيري از مهمانان، اساتيد، دانشجويان و مسئولان، ترويج و گسترش فرهنگ ورزش و خصوصا ورزش هاي همگاني را از اولويت هاي دستگاه هاي ذيربط برشمرد و با اشاره به ارزش والاي توسعه ورزش هاي همگاني، افزود:

” ترويج ورزش و بسط و توسعه فرهنگ ورزش کردن، صحت و سلامتي جامعه را در پي داشته و باعث مي شود تا بسياري از هزينه هاي پزشکي و بخش درمان کاهش يابد، همچنانکه بسياري از بيماري ها به دليل کم تحرکي و عدم فعاليت مناسب صورت مي گيرد، ترويج فرهنگ ورزش به نوعي سرمايه گذاري و بيمه افراد است.”

فرماندار سبزوار، با اشاره به پشتوانه وسيع و نيروي فعال و جوان اين شهرستان، سبزوار را مهد ورزش و مهد قهرمانان بسيار ورزشي در رشته هاي مختلف برشمرد که بايستي بتوان از اين پتانسيل موجود بهترين بهره ها را در رشد و توسعه ورزش در بين آحاد مردم و خصوصا جوانان برد.

*

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نيز در اين همایش اظهار داشت:

” اینگونه همایش ها از نوع همایش های ضروری است که می تواند انگیزه های تمام دستگاه ها را نسبت به ورزش بر انگیزاند.”

دکتر محسنی، حرکت نوین ایجاد شده در وزارت بهداشت مبتنی بر رشد و گسترش فرهنگ پیشگیری را بسیار مطلوب دانست و افزود:

” ورزش از مهم ترین عوامل پیشگیری از بیماری هاست وعامل مهم مبارزه با انواع بیماری ها به شمار می آید.”

وی همچنین اظهار امید واری کرد که مجلس شورای اسلامی و دولت نیز با تصویب قانون های دقیق بتوانند گامی در جهت نهادینه کردن ورزش در جامعه بردارند.

وی هزینه های بیماری ودرمان را بر وضعیت اقتصادی مردم به گونه ای برشمرد که می تواند شیوه اقتصادی  زندگی را تغییر دهد.

*

نصراله زاده، رئيس اداره ورزش و جوانان و رئيس همايش ملي ورزش و سلامت نيز طي سخناني با اشاره به تعامل مثبت ميان اين اداره با دانشگاه هاي سبزوار در برگزاري همايش هاي علمي، هدف از برگزاري آن را رشد و توسعه ورزش و نشاط در بين عموم مردم وافزایش سطح آگاهی مردم در حوزه های مختلف ورزشی، تشویق آحاد جامعه به انجام فعالیت های بدنی منظم، ایجاد همفکری و تعامل بیشتر بین سازمان ها، نهادها و بخش خصوصی برای توسعه ورزش در جامعه و آشنایی ورزشکاران و مربیان با یافته های جدید علوم ورزشی عنوان کرد.

*

دبير علمی همایش ملی ورزش و سلامت نیز در این همایش با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزش در جامعه گفت:” انسان سالم محور توسعه و پيشرفت است.”

دکتر سید علیرضا حسینی کاخک افزود: یکی از بهترین، کارآمدترین و کم هزینه ترین روش های پیشگیری و درمان بیماری ها، پرداختن به امر ورزش است.

وی برگزاری همایش ملی ورزش و سلامت را در راستای افزایش آگاهی مردم در حوزه های مختلف ورزشی عنوان کرد و گفت: یکی از محورهای این همایش کاربردی کردن مطالب جدید علمی و ارائه آنها بهعلاقه مندان و ورزشکاران است.

وی همدلی و هم سویی مسوولان و مشارکت و حضور پررنگ بخش خصوصی را علاوه بر کاربردی شدن مطالب علمی در حوزه علوم ورزش

از جمله مزیت های مهم همایش ملی ورزش و سلامت در سبزوار عنوان کرد.

همچنين در اين همايش دو روزه، کارگاه های آموزشی با موضوع دیابت و ورزش، تمرینات مقاومتی ویژه تندرستی، استعدادیابی ورزشی، بیماری های قلبی و ورزش، حرکات اصلاحی، روش های آرام سازی و تمرینات ذهنی، ورزش بانوان و اندازه گیری شاخص های تندرستی در کنار سخنراني هاي آزاد، برگزار شد.