آشنایی با دانشکده

a2

الف- آشنایی بادانشکده ادبیات و علوم انسانی

 
1ـ نخستین دانشکده تأسیس شده در دانشگاه حکیم سبزواری (1366ش.)؛
2ـ اعضای هیأت علمی(رسمی و پیمانی) : 34 نفر(2 دانشیار و 32 استادیار)؛
3ـ تعداد مدرسان مدعو: 10نفر
4ـ تعداد دانشجویان: حدود 1300 نفر
5ـ وضعیت دانشجویی: روزانه،شبانه و آزاد
6ـ کارشناسی ارشد: 3 رشته (زبان و ادبیات فارسی ، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فرانسه) وازمهر 1393: ادبیات تطبیقی/  دکتری :‌2 رشته (زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی)
7ـ تعداد رشته‌ها: 5 رشته (زبان و ادبیات فارسی ، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فرانسه،علوم تربیتی و علوم سیاسی)
8ـ تعداد رایانه‌های فعال در دانشکده : 40 عدد
9ـ تجهیزات ساختمانی: 10 کلاس آموزشی ، 1 آزمایشگاه زبان ،یک اتاق تکنولوژی آموزشی ،یک تالار اجتماعات (باظرفیت 70نفر)
10ـ ‌تجهیزات: ‌وایت ‌برد، تخته سیاه و دستگاه دیتا
12ـ دارای 5 دستگاه ویدئوپروژشکتور
13ـ تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حال حاضر (در حین تحصیل) :‌ 54 نفر
        ـ دکتری زبان و ادبیات فارسی:‌14 نفر
        ـ دکتری زبان و ادبیات انگلیسی: ‌13نفر
        ـ کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی: 56 نفر
       ـ کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی:‌ 42 نفر
       -کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه: ‌5 نفر
14- تصویب چهار رشته تحصیلی دیگرتحصیلات تکمیلی در سال تحصیل 1392درشورای دانشگاه(ادبیات تطبیقی،ادبیات کودک ونوجوان، دکتری ادبیات حماسی و مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی)؛
15ـ تعداد متوسط انتشار مقاله‌های علمی ـ پژوهشی در مجلات معتبر توسط اعضای هیأت علمی: ‌حدود 80 مقاله؛
16ـ برگزاری بیش از 10 همایش ملی و کشوری توسط گروه های آموزشی این دانشکده؛
17ـ برگزاری یک همایش بین‌المللی در اردی بهشت 1394
18 ـ تعداد کارشناسان و کارمندان امور آموزشی : ‌5 نفر
19 ـ تعداد متوسط انتشار کتاب توسط اعضای هیأت علمی در سال: ‌به طور متوسط حدود 2 کتاب
20 ـ برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی به نام «گفتارهای پژوهشی» در دوشنبه‌ها
21ـ برگزاری «میزگرد پژوهشی» در سه شنبه‌ها
22 ـ فعالیت اعضای هیأت علمی در هیأت تحریریه برخی از مجلات، مشاوران علمی مجلات علمی و پژوهشی معتبر،‌ مراکز مشاوره،…
23 ـ دارای یک مجله با رویکرد علمی و پژوهشی ( مطالعات نظریه وانواع ادبی): زیرنظر گروه زبان و ادبیات فارسی.
 
 
 

ب-فعالیت دانشکده ادبیات و علوم انسانی در سال 1392در چهار حوزه ی آموزشی»،«پژوهشی»،«دانشجویی» و «اجرایی-ساماندهی»

*-آموزشی؛
1-برگزاری منظم جلسات شورای آموزشی دانشکده،
2-ساماندهی تحصیلات تکمیلی(ارشد و دکتری) از حیث بالابردن کیفیت پایان نامه ها، زمان بندی مدت زمان تحصیلی دانشجویان ارشد،اجرای دستورالعمل های اجرایی دوره ی دکتری، تعیین استاد راهنمای دوره ی دکتری در گروه زبان و ادبیات فارسی و زمینه چینی تعیین استاد راهنما در گروه زبان و ادبیات انگلیسی،
3-برگزاری نسبتاً دقیق جلسات پرسش و پاسخ (در برخی گرو ه ها یک بار و در برخی دو بار در طول نیم سال تحصیلی)
4- برگزاری نسبتا دقیق جلسات گروه ها،
5-پذیرش شماری از فارغ التحصیلان رتبه برتر کارشناسی در دوره کارشناسی ارشد و همچنین رتبه برتر ارشد به دوره دکتری( بدون آزمون)،
6-تصویب رشته های «ادبیات تطبیقی»،«ادبیات کودک و نوجوان»،« مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی » در مقطع کارشناسی ارشد و «ادبیات حماسی» در مقطع دکتری در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده،دانشگاه و شورای دانشگاه،
7-برپایی دومین دوره ی دکتری زبان و ادبیات فارسی و انگلیسی در مهر 1392 و اولین دوره ی دکتری زبان و ادبیات فارسی در پردیس دانشگاه از مهر 1392
8-راه اندازی نخستین دروه ی کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فرانسه از مهر 1392
9-اعلام موافقت شورای گسترش آموزش عالی با رشته زبان و ادبیات فارسی با گرایش ادبیات تطبیقی در مقطع کارشناسی ارشد
*-پژوهشی؛
1-چاپ حدود 25 مقاله علمی-پژوهشی توسط اعضای هیأت علمی دانشکده درسال92،
2-چاپ حدود 10 مقاله علمی-پژوهشی توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی،
3- چاپ 8کتاب توسط اعضای هیأت علمی دانشکده درسال92-91(به ویژه گروه زبان وادبیات فرانسه وفارسی)،
4- حضور در حدود15 همایش علمی داخلی توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و3 همایش خارجی،
5-برگزاری بزرگداشت عطار،خیام،حافظ،فردوسی و دوریس لیسینگ در سطح دانشگاه و شهرستان،
6-برگزاری همایش ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی،
7-برگزاری 13 گفتار پژوهشی،
8-برگزاری 5 میزگرد پژوهشی(درچارچوب کرسی آزاداندیشی)،
9-فعال کردن وب سایت دانشکده و درج اطلاعات جامع آموزشی، پژوهشی و اداری دانشکده در این وب سایت،
10-تشکیل شورای پژوهشی دانشکده متشکل از پژوهشگران و فرهیختگان دانشکده،
11-گام برداشتن دوباره در مسیر راه اندازی مجله «مطالعات نقد ادبی» (با رویکرد علمی-پژوهشی،گروه زبان و ادبیات فارسی)،
12-تصویب برپایی همایش بین المللی «ادبیات تطبیقی» (در اردی بهشت 1394) در جلسات مشترک سه گروه زبان و ادبیات فارسی،انگلیسی و فرانسه و تصویب نهایی در شورای پژوهشی دانشگاه،
13-برگزاری هفته پژوهش(برای نخستین بار) در دانشکده و اجرای دو نشست گفتار پژوهشی به این مناسبت،
*-دانشجویی
1-پژوهشگر برتر دانشجویی دانشگاه در مقطع دکتری زبان  و ادبیات فارسی
2- کسب رتبه برتر دفتر مشاوره دانشجویی زیر نظر گروه علوم تربیتی
3-کسب رتبه برتر انجمن علمی گروه علوم تربیتی
4-تجهیز کلاس مخصوص دانشجویان دکتری
5-ایجاد اتاق مخصوص دانشجویان دکتری
6-برگزاری جلسات اطلاع رسانی به دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی درخصوص آیین نامه ها و مقررات آموزشی توسط رییس اداره آموزش دانشکده در تالار اجتماعات دانشکده ادبیات در ابتدای نیمسال
7- برگزاری جلسات اطلاع رسانی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص آیین نامه ها و فرم های آن توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده
*-اجرایی-ساماندهی 
1-تشکیل کمیته منتخب دانشکده ادبیات و علوم انسانی با هدف بررسی دقیق ترفیع، ارتقای اعضای هیأت علمی و بررسی امتیاز مقاله های علمی و پژوهشی دانشجویان و اعضای هیأت علمی،
2-استقرار دبیرخانه کمیسیون تخصصی علوم انسانی در اتاق ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی؛
3- فعالیت مرکز مشاوره(در سه حوزه پیشگیری،آموزش و درمان) با همکاری 13 مشاور برجسته ی روان شناسی و علوم تربیتی وموفقیت این مرکزبه عنوان موفق ترین مرکز مشاوره درمیان دانشگاه های سراسرکشور،
4-تشکیل کارگروه توانایی هیأت علمی برای جذب هیأت علمی (گروه زبان و ادبیات فارسی: 2مورد،گروه علوم سیاسی: یک مورد)
5-صدور حکم اعضای جدید هیأت علمی در گروه های آموزشی علوم تربیتی و زبان و ادبیات فارسی؛
6-ایجاد رابطه ی تعامل آمیز و دوستانه بین مدیریت دانشکده،اعضای هیأت علمی و کارشناسان و کارمندان،
7-ساماندهی کلاس های درس،نظارت بر لوازم سمعی و بصری و افزودن فضای اتاق استادان(در سطحی محدود)
8-گام برداشتن در مسیر تشکیل شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده و صدور ابلاغ اعضا توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رییس دانشکده
9-نظارت دقیق بر اجرای بهتر جلسات دفاع از پایان نامه و تلاش در مسیر توجه به نقش واقعی نماینده تحصیلات تکمیلی در جلسات دفاع.
10- باوربه استقلال حوزه های اداری وگام برداشتن درمسیر استقلال مالی،اداری وآموزشی دانشکده
11- حضور گسترده رییس دانشکده در شوراهای آموزشی،پژوهشی ،تحصیلات تکمیلی و شورای دانشگاه.
12- باوربه استقلال گروه ها ی آموزشی و گام برداشتن دراین مسیر.
 
 

ج-تعداد اعضای هیأت علمی و دانشجویان هر یک از گروه های آموزشی دانشکده

 

مجموع اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی:10 نفر دانشیار:2 نفراستادیار:7نفرمربی: یک نفر رسمی قطعی: 6نفررسمی آزمایشی:1نفرپیمانی:2نفر+1نفر در آستانه صدور حکم
مربی: یک نفر
 
تعداد دانشجویان کارشناسی:143 نفرتعداد دانشجویان کارشناسی ارشد:56نفرتعداد دانشجویان دکتری:14نفر

گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی
گروه آموزشی زبان و ادبیات انگلیسی

تعداد دانشجویان کارشناسی:291 نفرتعداد دانشجویان کارشناسی ارشد:42نفرتعداد دانشجویان دکتری:13نفر رسمی قطعی:3 نفررسمی آزمایشی: 3نفرپیمانی:3 نفر
 
استادیار:6نفرمربی:3نفر مجموع اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی:9 نفرحق التدریس:6نفر

گروه آموزشی زبان و ادبیات فرانسه

تعداد کل دانشجویان کارشناسی:99 نفرتعداد کل دانشجویان کارشناسی ارشد:5نفر رسمی آزمایشی: 2نفرپیمانی: یک نفر استادیار: 2نفرمربی: 1نفر مجموع اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی:3 نفرحق التدریس:3 نفر

گروه آموزشی علوم تربیتی

تعداد کل دانشجویان کارشناسی:230 نفر پیمانی: 6نفر+2 نفر در آستانه صدور حکم استادیار:8نفر مجموع اعضای هیأت علمی پیمانی:8 نفرحق التدریس:5نفر 

گروه آموزشی علوم سیاسی

تعداد کل دانشجویان کارشناسی:186 نفر  رسمی قطعی:یک نفرپیمانی:3نفربورسیه: 1 نفر
 
 
استادیار: 4نفر مجموع اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی وبورسیه:5 نفرحق التدریس:5نفر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *