قابل توجه دانشجويان ورودي 91 به بعد

مطابق آيين نامه آموزشي دوره هاي كارداني، كارشناسي پيوسته و ناپيوسته به شماره نامه ي 138715/و مورخ 22/7/91 موارد قابل توجه به شرح ذيل اعلام مي گردد:

 

1-     ماده 7: دانشجو در هر نيمسال تحصيلي مي تواند حداقل 14 واحد و حداكثر 20 واحد درسي انتخاب كند.

2-     تبصره 1:  اگر معدل دانشجويي در يك نيمسال حداقل 17 باشد، در نيمسال تحصيلي بعد مي تواند 24 واحد درسي را اخذ نمايد.

3-     تبصره 4:  در آخرين نيمسال تحصيلي دانشجو مي تواند صرف نظر از معدل كل كه بايد كمتر از 10 نباشد حتي در صورت مشروطي تا 24 واحد انتخاب نمايد.

4-     در شرايطي كه از تحصيل دانشجو حداكثر 8 واحد مانده باشد مي تواند واحدهاي مذكور را در دوره تابستاني انتخاب نمايد. در غير اينصورت حداكثر واحد انتخابي در دوره تابستاني 6 واحد مي باشد.

5-     در صورتيكه دانشجو براي فراغت از تحصيل تنها دو درس نظري باقيمانده داشته باشد، مي تواند آن دو درس را به صورت معرفي به استاد بگذراند و در صورتيكه دو درس معرفي به استاد منتهي به دوره تابستاني شود سقف واحدها نبايد از 8 واحد درسي تجاوز نمايد.  ”  دروس عملي به هيچ عنوان (حتي يك واحد)  قابل ارائه در قالب معرفي به استاد نمي باشد. بنابراين لازم است دانشجو برنامه ريزي لازم را براي گذراندن اين دروس در طول تحصيل داشته باشد” .

6-     دانشجو در آخرين نيمسال تحصيلي از رعايت مقررات مربوط به پيش نياز دروس معاف است. در ساير نيمسال هاي تحصيلي لازم است دانشجو پيش نيازها را جهت اخذ واحدهاي درسي رعايت نمايد.

7-     حداكثر مدت مجاز تحصيل در دوره هاي كارداني و كارشناسي ناپيوسته 5/2 سال (5 نيمسال) و در دوره هاي كارشناسي پيوسته 5 سال (10 نيمسال) است.

8-     حضور دانشجو در تمام جلسات درس الزامي است.

9-     نمره ي دروس پس از قطعي شدن غيرقابل تغيير است.

10-حداكثر نيمسال هاي مشروطي مجاز در دوره ي كارداني و كارشناسي ناپيوسته دو نيمسال و در دوره كارشناسي پيوسته 3 نيمسال اعم از متوالي و متناوب است.

11-نمره دروس جبراني در معدل نيمسال و كل محاسبه مي شود.

12- دانشجويان مشمول تحصيل رايگان (روزانه)، در صورت عدم كسب نمره قبولي در هر درس يا حذف درس به هر دليلي، براي انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزينه مربوط مطابق تعرفه مصوب هستند.

13-دروسي كه دانشجو در رشته يا گرايش قبلي گذرانيده است در گروه آموزشي رشته جديد بررسي و معادل سازي مي شود و فقط دروسي از وي پذيرفته مي شود كه به تشخيص گروه آموزشي با دروس رشته يا گرايش جديد اشتراك محتويي داشته و نمره ي هريك از آن دروس كمتر از 12 نباشد. در اين صورت فقط دروس پذيرفته شده و نمره آنها با احتساب در معدل كل و سنوات دانشجو ثبت و باقي مي ماند. ( در هر حال موضوع تطبيق نمرات كذرانده  دانشجو در ساير دانشگاه ها و مقاطع تابع آيين نامه هاي آموزشي داخلي دانشگاه نيز مي  باشد).

14-حداقل نمره ي قبولي در هر درس 10 است و معدل نمرات دانشجو در هر نيمسال تحصيلي نبايد كمتر از 12 باشد.

تبصره: دانشجويي كه در يك يا چند درس نمره قبولي كسب نكند، چنانچه در نيمسال هاي بعدي دروس فوق را با حداقل نمره 14 بگذراند، نمره قبلي از كارنامه دانشجو حذف مي شود و در معدل نيمسال فوق و كل محاسبه نخواهد شد.

15-به دانشجويي كه كليه ي واحدهاي درسي دوره را با ميانگين حداقل 12 گذرانده باشد، حسب مورد مدرك تحصيلي كارداني، كارشناسي پيوسته يا كارشناسي ناپيوسته ارائه مي شود.

تبصره: در صورتي كه دانشجويي در طول مدت مجاز تحصيل نتواند معدل كل خود را به 12 برساند، تنها يك نيمسال ( در صورت داشتن سنوات )  به وي فرصت داده مي شود تا با اخذ مجدد حداكثر 20 واحد از دروس دوره (در قالب شبانه)، ميانگين كل دروس خود را به حداقل 12 برساند و مدرك تحصيلي دوره را دريافت كند در غير اين صورت از تحصيل محروم مي شود.

                                                                                                                                               “مديريت آموزشي دانشگاه”