(The 11 TELLSI International Conference)

 یازدهمین همایش بین المللی آموزش زبان انگلیسی ایران  با محوریت “نقش توسعه حرفه ای در تربیت معلم زبان انگلیسی” توسط موسسه آموزش عالی تابران از هشتم تا دهم آبان ماه سال جاری در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد- پردیس شهید بهشتی- برگزار شد. دراین همایش سه روزه که با حضور نویسندگان و نظریه پردازان برجسته ای چون دکتر حسین فرها دی، جرمی هارمر از انگلستان، سورش کاناگاراجا از آمریکا برگزارشد، 245مقاله به صورت شفاهی و 40 مقاله به صورت پوستر ارایه شد.

     در این همایش خانم زهرا حشمتی فر، دانشجوی دکتری رشته آموزش زبان انگلیسی مقاله ای تحت عنوان “معیارهای یک معلم زبان خوب از دیدکاه دانش آموزان با رویکرد نظریه مبنایی” ارایه نمود. بر اساس یافته های این پژوهش، که با ابزار تحقیقات کیفی چون مشاهده، مصاحبه های عمیق، پرسشنامه های بازپاسخ و فرایند کدسازی انجام شده، سه ملاک اصلی معلم زبان خوب از منظر زبان آموزان عبارتند از:شخصیت، روش تدریس و دانش.

     لازم به ذکر است این مقاله پس از داوری توسط داوران داخلی و خارجی به عنوان  مقاله برتر در بخش مدرسین زبان انگلیسی  معرفی و در مراسم پایانی همایش، با اهداء هدیه و لوح سپاس از ایشان تقدیر به عمل آمد.