به منظور توسعه و بیان سطح توانمندیهای دانشجویان رشتۀ مهندسی معماری، در مقطع کارشناسی، در  نیمسال اول سال تحصیلی 97-98، انجمن علمی این گروه مبادرت به برگزاری نمایشگاه آثار مرتبط با درس مقدمات طراحی معماری2، دانشجویان مقطع کارشناسی نمود که این نمایشگاه نیز همانند سایر نمایشگاهها مورد توجه دانشجویان قرار گرفت.

مهندس اباصلت عسکری، مدیرگروه مهندسی معماری، ضمن اشاره به این که درس مقدمات طراحی 2، به بررسی مفاهیم پایه مانند: تعادل، تضاد، حرکت، تکرار، ریتم، سلسله مراتب، کسر، الحاق و ترکیب می پردازد، بر این موضوع تأکید نمود که این مفاهیم در سلسله مراتب استفاده شده و در پروژه های حاضر سعی بر آن است که مفهوم سلسله مراتب را به نمایش بگذاریم.
عضو هیأت علمی گروه مهندسی معماری اظهار داشت: از تکرار عنصر های فضایی، حرکت در فضا به وجود می آید، به صورتی که این حرکت از درون و بیرون دیده می شود. در حرکت اگر بخواهیم به عنصر مهم و ارزشمندی برسیم، باید از مفهوم سلسه مراتب استفاده کنیم که بر همین اساس تلاش شده این مفهوم در آثار دانشحویان تجلی یابد. مریم قربانی پور و مهناز فضلعلی در تدریس این درس همکاری داشته اند.