جهت آگاهی و بیان سطح توانمندیهای دانشجویان رشته ی مهندسی معماری، در مقطع کارشناسی، در  نیمسال اول سال تحصیلی 97-98، انجمن علمی این گروه مبادرت به برگزاری نمایشگاه آثار مرتبط با درس طرح معماری2 نمود که این نمایشگاه نیز همانند سایر نمایشگاهها مورد توجه دانشجویان قرار گرفت.
دکتر هادی باقری سبزوار، عضو هيأت علمی دانشکده ی مهندسی معماری، بیان کردند که درس طرح معماري دو دومين تمرين جامع فرايند طراحي معماري است که دانشجويان با آن مواجه مي شوند. در این درس، در طول ترم، سير کامل برنامه تا طرح يک واحد مسکوني براي يک خانواده متمرکز تجربه مي شود و عوامل عملکردي، همجواري ها، جزئيات داخلي فضا، شرايط بوم محيطي، اقتصاد ساخت، اقتصاد فضا و مسائل فرهنگي و اجتماعي زيستگاه انسان مد نظر قرار خواهد گرفت.
عضو هيأت علمی گروه مهندسی معماری افزود: برنامه فعاليت آتليه شامل دو بخش مطالعات و طراحی است که در قسمت مطالعه، دانشجویان به صورت گروهی امکان سنجي اوليه و بررسي خصوصيات مؤثر بر موضوع طراحی را بررسی می کنند و در مرحله طراحي نیز که به صورت انفرادي انجام مي شود، ايده اصلي طرح و مفهوم ذهني و حجمي با مشورت و راهنمايي استاد در فرايند کل به جز و برعکس، کاملا بررسي شده، پيشرفت کرده و ارائه مي گردد.
استادان این درس، دکتر هادی باقری سبزوار و مهندس یاسر زارعی می باشند.