گروه مهندسی کامپیوتر

گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۱۳۸۴ در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر تاسیس شد و در رشته کاردانی کامپیوتر از طریق آزمون کنکور سراسری سازمان سنجش آموزش کشور مبادرت به پذیرش دانشجو نمود.
بعدها در سال ۱۳۸۸ در رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر دانشجو پذیرش نموده است و سپس از سال ۱۳۹۰ در مقطع کارشناسی  رشته مهندسی کامپیوتر دانشجو پذیرش نموده است.
در حال حاضر در این گروه جمعا – دانشجو در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند. تعداد اعضای ثابت هیات علمی این گروه ۴ نفر می ­باشد.

هدف رشته مهندسی کامپیوتر بازنمایی، پردازش، انتقال و استفاده از اطلاعات است که بسیاری علوم مختلف از جمله علوم مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروزه نمی­‌توان جایگاهی از را مثال زد که تحث تاثیر این رشته قرار نگرفته باشد. در این راستا یکی از اهداف اصلی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری تربیت نیروی متخصص برای شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی جهت مدیریت اطلاعات، تولید نرم‌افزار، تولید سایت­های نرم‌افزاری و همچنین طراحی، راه اندازی و مدیریت شبکه­‌های کامپیوتری است.

رسالت و هدف دیگر این گروه انتقال جدیدترین دانش و تکنولوژی های روز به این سازمان‌ها و شرکت­‌ها است. رسالت دیگر این گروه حرکت و پژوهش در مرزهای علم و تولید دانش و فناوری در حوزه‌­های پژوهشی خاص است.

اعضای هیأت علمی: