کانونهای اجتماعی
در راستای فعالیت های اجتماعی، زمینهسازی فعالیت های فرهنگی بر دو اصل انسجام پذیری و آسیبهای انسجام پذیری تنظیم میگردد. بنابراین مدیریت اجتماعی، مدیریت ساخت و توسعه فراید انسجام پذیری از یک سو و مدیریت کاهش آسیبهای اجتماعی از طریق عوامل درونی و بیرونی است. مدیریت اجتماعی دانشگاه از مهرماه سال ۱۳۹۲ در زیر مجموعه معاونت اجتماعی و فرهنگی ایجاد گردیده و هدف های این مدیریت به شرح ذیل می باشد.
اهداف
- شناسایی، رصد و کاهش آسیب های اجتماعی دانشجویان و دانشگاهیان و افزایش روحیه نشاط و پویایی در دانشگاه.
- اهتمام و توجه بیشتر به سرمایه اجتماعی دانشگاه (اعتماد، مشارکت، تعامل) و مهارت های زندگی خارج از دانشگاه.
- حمایت بیشتر از گروه ها و کانون های اجتماعی و فراهم نمودن زمینه های رشد و بالندگی فعالین اجتماعی دانشجویان و تقویت برنامه های جمعی و گروهی دانشجویان.
- توجه بیشتر به فعالیت های فرهنگی و دانشجویی در محیط های خوابگاهی و فراهم نمودن زمینه های استفاده بهینه از اوقات فراغت دانشجویان ساکن در مجموعه های خوابگاهی.
- مورد توجه قرار گرفتن کارآفرینی اجتماعی و فرهنگی و زمینه سازی کشف، جذب و پرورش استعدادهای دانشجویان فعال اجتماعی و فرهنگی.