” به نام خداوند اندیشه ها”

 

به دانش گرای و بدو شو بلند
چو خواهی که از بد نیابی گزند

ز دانش درِ بی نیازی بجوی
وگر چند سختیت آید به روی

 

بار دیگر بهار دانش از راه می رسد و کتاب معرفت با سرانگشت تکاپو و تلاش صاحبان علم و کمال ورق می خورد و دروازه های آسمان بینش و دانش به روی پژوهندگان روشن ضمیر گشوده می گردد.

گرچه به دلیل شرایط فعلی ناشی از استمرار بحران کرونا، سال جدید را به شیوه مجازی و نه چندان خوشایند آغاز می کنیم و جای خالی شور و شعف و نشاط دانشجویان عزیز را به امید روزهای بهتر تاب می آوریم، اما آنچه واضح است این است که ما برای رسیدن به شکوفایی‌ و بالندگی‌ ، هیچ ‌چاره‌ ای نداریم جز آن که از درِ دانش و دانایی درآییم و به تعریف و تعلیم و ترسیم تازه‌تری از آگاهی و شناخت و جستجوگری، و دوباره شدن‌ها برسیم، زیرا که زندگی، تداوم آگاهی‌ است.

دانشگاه به عنوان نهادي آموزشي، پژوهشي، اجتماعي و فرهنگي و همچنین زادگاه تفكر و جوشش اندیشه در جامعه محسوب شده و در اين راستا بر يكايک اعضای این خانواده علمی، فرض است كه در شرایط خاص فعلی که بحران کرونا بر تمامی فعالیت های اجتماعی، به ویژه فعالیت های آموزشی و پژوهشی سایه افکنده است، با ايجاد فضايی همراه با نشاط، در مسیر پويايی علمی- آموزشی و فرهنگي تلاش نمايند.

 ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یاد آور خلق حماسه بزرگ مردانی ازخیل معلمان و شاگردان مکتب ایثار و شهادت است، آغاز سال تحصیلی را به خانواده پر مهر دانشکده جغرافیا و علوم محیطی، خصوصا دانشجویان جدیدالورود صميمانه تبريك عرض نموده و براي همگان از درگاه خداوند متعال موفقيت، بهروزي و سعادت را آرزومندیم.

اميد است به لطف پروردگار، در طول سال تحصيلي جديد‌‌ در جهت تسهیل امر آموزش، پژوهش و خود سازی و علم اندوزی، تلاش مضاعف نموده و با رشد و بالندگی در تمام عرصه های علمی و فرهنگی در جهت پيشرفت كشور عزیزمان مثمر ثمر باشيم.

 

 سلامت و کامروا باشید؛

دانشکده جغرافیا و علوم محیطی