ضیافت افطاری ویژه دانشجویان اتباع افغانستانی دانشگاه حکیم سبزواری شب گذشته با حضور مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری، مدیر همکاری های علمی بین المللی، مدیر فرهنگی و اجتماعی، معاون فرهنگی نهاد رهبری و استقبال پررنگ دانشجویان اتباع دانشگاه برگزار شد.
 
 
 

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم گفت: مردم افغانستان در دوران جنگ و دفاع از حرم اهل بیت (ع) نقش موثری داشتند.
حجت الاسلام سید جواد خاتمی بر ضرورت تقویت همکاری و همدلی میان ایران و افغانستان، با توجه به اشتراکات دیرین و ماندگار دو کشور تاکید و افزود: تحکیم این مهم  تقویت‌کننده وحدت جهان اسلام است.
 رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دشمنان از اتحاد کشورهای اسلامی و وحدت دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان احساس هراس دارند و با توطئه در پی ایجاد اختلاف هستند اما بصیرت نخبگان، جوانان و مردم دو کشور دسیسه استکبار را خنثی کرده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) درخصوص تکریم مهاجرین کشور افغانستان ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری در راستای اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی با ملت بزرگ افغانستان، حمایت خود را بیش از پیش از دانشجویان تبعه افغانستان خواهد داشت و به حضور این عزیزان در دانشگاه افتخار می کنیم.

در ادامه گلعلی رمضانی نماینده دانشجویان اتباع در سخنانی با تشکر از برگزاری ضیافت ویژه دانشجویان اتباع افغانستانی گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکپارچگی هستیم زیرا دشمنان منطقه ای و بین المللی از هیچ فریب و فتنه ای در راستای تفرقه افکنی میان امت اسلامی فروگذار نیستند.
نماینده دانشجویان اتباع دانشگاه حکیم سبزواری افزود: وحدت میان دو ملت ایران و افغانستان نشانه اعتقادات و باورمندی ناشی از آموزه های اسلامی است .

وی اظهار داشت: ما به عنوان دانشجویان مسئول و آگاه و معتقد به اعتقادات دینی و اخلاقی و با درک واقع گرایانه از اوضاع و شرایط بین المللی و شناخت سیاست های فتنه انگیزانه دشمن باید به این نکته توجه داشته باشیم که وحدت و یکپارچگی میان ملت های مسلمان اولویت اصلی امت های اسلامی است.
رمضانی خاطرنشان کرد: گذشته تاریخی دو کشور ایران و افغانستان بیانگر دردهای مشترک، زبان، دین، مذهب و فرهنگ مشترک است.
لارم به یادآوری است این مراسم به همت بسیج دانشجویی، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، مدیریت فرهنگی و اجتماعی، مدیریت همکاری های علمی بین المللی  برگزار شد.
گفتنی است هم اکنون حدود ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری در حال تحصیل هستند و این دانشگاه قصد دارد تعداد دانشجویان خارجی خود را تا پایان امسال به بیش از  دوبرابر افزایش دهد.