شاید با Outlook کار کرده باشید، با استفاده از آن میتوانید نسخههای از ایمیلهای خود را در دستگاه خود داشته باشید. با استفاده از برنامه Zimbra Desktop میتوانید امکانات مشابهی را داشته باشید.
استفاده از آن برای در اختیار داشتن ایمیلهای دانشگاه، یاهو و جیمیل بسیار آسان است؛ محیط آن همانند نسخه تحت وب ایمیلسرور دانشگاه است و امکانات آن همچون تنظیم قرار ملاقات و اشتراک فایل را دارد.
فایل zimbra desktop را از اینجــــــــــــــــــا دریافت کنید و آن را در سیستم خود نصب نمایید. پس از اجرای zimbra desktop میتوانید account خود را به آن اضافه نمایید. نحوه تنظیم آن برای استفاده از ایمیلهای دانشگاه در زیر آمده است. برای تنظیم استفاده از جیمیل و یاهو تنظیم خاصی لازم نیست، مطابق پیشفرضهای آن جلو بروید. البته دانلود ایمیلهای یاهو جیمیل شما، بسته به حجم ایمیلهای شما در آنها زمانبر میباشد.
پس از انتخاب add new account وارد صفحه زیر می شوید:
از لیست موجود zimbra را انتخاب نمایید:
فرم را تکمیل نموده گزینه validate and save را انتخاب نمایید.