چگونه نامه های gmail و Yahooی خود را بطور اتوماتیک به پست الکترونیکی دانشگاه forward کنم؟

تنظیمات  مورد نیاز برای هدایت ایمیلهای GMail خود به ایمیل سرور دانشگاه

 فرض می کنیم ایمیل شما mail@hsu.ac.ir باشد و شما ایمیل دیگری در جی‌میل دارید مثل mail@gmail.com

   – به ایمیل mail@gmail.com وارد شوید. گزینه Setting را انتخاب کنید.

   – حالا گزینه Forwarding and POP را انتخاب کنید….

   – در کادر forwarding email address آدرس mail@hsu.ac.ir را وارد نموده و دکمه add را انتخاب نمایید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:
0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

 Gmail یک ایمیل همراه با لینک فعالسازی و کد مربوطه برایتان ارسال می کند.

 

 

   – لینک فعالسازی را انتخاب نموده و پس از آن در Forwarding and POP جی میل خود، کد مزبور را وارد نموده و دکمه Verify را انتخاب کنید.

 

 

   – در قسمت Forwarding گزینه Forward a copy of incoming mail to ،را انتخاب کنید و آدرس ایمیل دانشگاه (mail@hsu.ac.ir) را انتخاب کنید.

 

   – روی Save Changes که کلیک کنید کار تمام است. 

حالا هر ایمیلی که به آدرس mail@gmail.com ارسال شود یک کپی از آن به  mail@hsu.ac.ir می رسد.

توضیحات کامل‌تر را می‌توانید در اینجـــــــــــــــــا ببینید. 

 

 

تنظیمات  مورد نیاز برای هدایت ایمیلهای Yahooی خود به ایمیل سرور دانشگاه

 فرض می کنیم ایمیل شما mail@hsu.ac.ir باشد و شما ایمیل دیگری در یاهو دارید مثل mail@yahoo.com 

   – به ایمیل mai
l@yahoo.com
 
وارد شوید. از منوی Options، گزینه Mail Options را انتخاب کنید.
   – 
حالا گزینه Forwarding and POP را انتخاب کنید.
   – 
در قسمت POP & Forwarding گزینه Forward Yahoo mail to another email address to ،را انتخاب کنید و آدرس ایمیل دانشگاه (mail@hsu.ac.irرا وارد کنید.
   – 
در لیست پایین افتادنی زیر آن گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. (به عنوان مثال اگر مایلید ایمیلهای یاهوی شما در صندوق یاهو بنمانند و یک کپی از آن به ایمیل دانشگاه ارسال شود، گزینه Store and Forward را انتخاب کنید)
   – 
مورد دیگری از سمت چپ را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند. پس از چند لحظه ایمیلی از یاهو به ایمیل دانشگاه شما خواهد رسید که باید آنرا تایید کنید.
حالا هر ایمیلی که به آدرس mail@yahoo.com ارسال شود یک کپی از آن به  mail@hsu.ac.ir می رسد

 

پی‌‌نوشت ۱: مطلب مربوط به یاهو را من نوشته بودم و برای من به درستی کار می‌کند. برخی از همکاران اطلاع دادند که برای فعال سازی گزینه Forwarding در ایمیل یاهوی خود با مشکل مواجه شده‌اند و باید ایمیل خود را ارتقاء دهند که مستلزم هزینه است. شایان ذکر است که حدود یک سال قبل، من تغییراتی در حساب ایمیل یاهوی خود داده بودم که امکان اخذ ایمیل‌هایم را در اوت‌لوک داشته باشم. از آن تاریخ گزینه Forwarding برای من فعال مانده است؛ ولی در حال حاضر این امکان برای کاربران یاهو وجود ندارد، مگر اینکه قبلاً مشابه من اقدام کرده باشند. — محمود امین‌طوسی (مدیر فناوری)

پی‌‌نوشت ۲: اگر مایلید در وب‌میل دانشگاه مشخص باشد که کدام ایمیل از جیمیل شما آمده است و کدام یک از یاهو، کافی است از فیلترینگ ایمیل سرور دانشگاه استفاده کنید. روش کار را برای جیمیل توضیح می‌دهیم. تگی با نام مثلاً  GMail بسازید، سپس در قسمت تنظیمات (Preferences)، گزینه Filters را انتخاب نموده و سپس New Filter را انتخاب کنید. در قسمت شرطها، به جای Subject، گزینه To را انتخاب نموده و در جعبه روبروی آن آدرس جیمیل خود را وارد نمایید. در قسمت پایین پنجره (Perform the following actions)، به جای Keep in Inbox، گزینه‌ی Tag with را انتخاب و سپس Browse را کلیک کنید. در لیست تگهای ظاهر شده، GMail را انتخاب کنید

حال از این به بعد تمام جیمیلهای رسیده به صندوق دانشگاه شما مارکدار هستند به‌علاوه با یک کلیک روی تگ GMail می‌توانید جیمیلهای خود را مشاهده فرمایید

 پی‌نوشت ۳: شاید مایل باشید، ایمیلهای خود را روی دستگاه خود داشته باشید که در مواقع قطعی اینترنت یا شبکه، به ایمیلهای قبلی خود دسترسی داشته باشید. ما به شما Zimbra Desktop را پیشنهاد می‌کنیم. توضیحات بیشتر را در اینجــــــــــــا بخوانید. شایان ذکر است که زیمبرا دسکتاپ با حسابهای فعلی یاهو مشکلی ندارد.